A Mercedes-Benz 1970-es években mutatta be a C111 koncepciójármű-családját melynek 15 darabos sorozata olyan innovatív hajtástechnológiákat, korszakalkotó ajtómegoldásokat, műszaki karosszériaelemeket és futurisztikus futóműveket vonultatott fel, ami teljesen egyedi volt abban az időben.
Míg a 70-es években a Wankel-motorokban, dízelekben és a turbófeltöltőkben keresték a jövőt, addig a Mercedes-Benz legújabb tanulmány autója a jövő elektromos maghajtását és akkumulátortechnológiáját prezentálja egy újragondolt köntösben. A tanulmányautó a Mercedes-Benz Vision One-Eleven, azaz magyarra fordítva Vízió 1-11 nevet kapta, ami a legendás C111-es modell előtt tiszteleg. Ami minden porcikáján meglátszik a Vison One-Eleven tanulmányon, kezdve az autó színétől az egyetlen vonallal megrajzolt kontúron át az extrém alacsony, 117 cm-es magasságig.
Továbbá a Vision One-Eleven tanulmányon a hűtőmaszk helyén egy digitális kijelző található, ahol virtuálisan jeleníthető meg a C111-ből ismert jellegzetes kerek lámpatesteket.
A Vision One-Eleven utastere minimális, ellenben jól mutatja azt a tömérdek luxust amerre a csillagos márka tart. Ezenkívül a Vision One-Eleven már a teljes önvezetés lehetőségét vetíti előre, ezért a teljesen elektromos platformnak köszönhetően akár kanapévá fektethető a fix ülőlapú ülés.
A Mercedes elmondása szerint a Vision One-Eleven műszerfalát újrahasznosított poliészterből készült szövet borítja, míg az üléseket természetes anyaggal (kávébab héjával) cserzett bőr borítja. A kezelőszervek többsége a kormányra, míg a többi a vezető felé fordított érintőképernyőre került. Ez utóbbi nagy felbontású megjelenítésével erős kontrasztban áll a műszerfal teljes szélességében végigfutó, szándékosan pixeles képet adó kijelzősáv.
Ami a Vision One-Eleven hajtásláncát illeti, ott az az axiális fluxusmotor kapott helyet, ami már a Mercedes-AMG Vison AMG-ben is bemutatkozott. Az axiális fluxusmotor lényege, hogy amíg a mágneses fluxus a hagyományos villanymotorokban a tengelyre merőlegesen, sugárirányban áramlik (radiális fluxus), az axiális fluxusú motorokban a tengellyel párhuzamosan megy végbe az a fizikai jelenség, amely forgómozgást állít elő.
Az axiális fluxusú egységek 66 százalékkal nagyobb teljesítményűek, így ez a mérnököknek nagyobb rugalmasságot biztosítanak ezek elhelyezésében. A Vision One-Eleven-ben a jellegzetesen kidomborodó kerékívek azt sugallják, hogy az axiális fluxusos motorok a kerekek közelében helyezkednek el, esetleg négy különálló motorral, összesen 1000 kilowatt teljesítménnyel (1300 lóerővel, ha úgy tetszik).
A Mercedes-Benz egyelőre nem jelentette be azt a tényt, hogy a most látott dizájnt megkapja-e a jövő Mercedes járműve. Ennek ellenére a Vision One-Eleven hajtásrendszere és a YASA axiális fluxusú villanymotorjait biztos, hogy megkapják a jövő AMG modelljei a viszonylag kis tömegüknek és nagy teljesítményüknek köszönhetően.
Tehát bár a Vision One-Eleven valószínűleg teljes élettartama alatt egy kiállítási standra korlátozódik, mégis szórakoztató látni, ahogy a Mercedes-Benz ilyen előremutató dizájnban öleli át múltját.