Több millió dolláros töltőhálózatot épít a Daimler a teherautóknak

0

Az elektromos autókhoz tartozó nyilvános töltőhálózatok kiválóan tudják támogatni az elektromos autósokat abban, hogy nagyobb átutazásiak során kényelmesen vehessék az akadályokat. Az elektromos kamionok esetében is egyre több ilyen kezdeményezés indul el, ami végső soron majd a szállítmányozás ilyen téren történő átalakulásában játszik fontos szerepet.

Hogy hosszú távon mi lesz az elektromos kamionok mozgásához szükséges energia tárolásával, az jó kérdés. Egyesek az akkumulátor-alapú energiatárolásban hisznek, míg mások azt mondják, a hidrogén a jövő, tekintve a könnyű utántöltési lehetőséget. Hasonlóan gyors és kényelmes lehetőséget tudna biztosítani az elektromos kamionoknak egy direkt a számukra felépített és üzemeltetett töltőhálózat.

Egyre több ilyen kezdeményezés lát napvilágot ezen a területen is, most épp a kamiongyártásban is érdekelt Daimler, pontosabban annak kamionos üzletága, a Daimler Truck North America (DTNA) gondolkodik ilyenben.

A siker érdekében pedig további két, töltőüzemeltetéssel is foglakozó vállalattal (NextEra Energy és BlackRock Alternatives) fogtak össze egy vegyesvállalat formájában, aminek célja pontosan egy ilyen, kamionoknak kiépített töltőhálózat megépítése. A vegyes vállalat neve Greenlane lett és a töltőhálózat egyes pontjain majd az elektromos és hidrogénmeghajtású kamionok is tölthetnek. A tervezés, kivitelezés és üzemeltetés terültén egyaránt rész vesz mind a három vállalat.

A több mint 650 millió dollár értékű vegyes vállalat jelentős előrelépést tett 2022-es megalakulása óta. A Greenlane első töltőpontja Dél-Kaliforniában lesz és számos hasonló töltőparkot terveznek felépíteni a különböző árufuvarozási útvonalak mentén.

A vegyesvállalat csapata együttműködik a töltőhálózat kiépítéséhez szükséges infrastruktúrán. Elkötelezetten dolgoznak egy egyedi, haszongépjármű-foglalási platform kifejlesztése érdekében, hogy a flottamenedzserek, diszpécserek és járművezetők számára kiemelkedő ügyfélélményt biztosítsanak. A töltőállomások hálózata a kritikus árufuvarozási útvonalakon épül ki a keleti és nyugati partok mentén, valamint Texasban. A Greenlane kezdetben az akkumulátoros elektromos közepes és nagy teherbírású járművekre összpontosít, majd az üzemanyagcellás teherautók hidrogén-töltőállomásaira helyezik a hangsúlyt.

A Greenlane fő célja, hogy leküzdje a teherszállítási ágazat szén-dioxid-mentesítésének egyik legnagyobb akadályát, a töltő-infrastruktúra hiányát. Az ország szállítmányozói igazán akkor tudják csak megkezdni az átállást az elektromos meghajtásra, ha számukra is van hozzáférhető töltőhálózat, melyet speciálisan az ilyen igényekre szabtak.”

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!