54 szervezet követeli, hogy a Toyota globálisan térjen át az elektromos járművekre

0

A Toyota hozzáállása a tisztán elektromos autókhoz nem éppen volt példaértékű és akkor még finoman lett kifejezve az a mentalitás, ami a nemrég lemondott vezérigazgató Akio Toyoda regnálása alatt jellemezte a vállalatot. Hagyján, hogy a Toyota nem erőltette meg magát az elektromos meghajtású modellek átállásával kapcsolatban, de ami még rosszabb, az az, hogy a Toyota az elmúlt évtizedben aktívan tevékenykedett is az elektromos autók ellen.

A vállalat többször is terjesztett hamis, vagy félrevezető információkat az elektromos járművekről, többek között reklámokban, de még a japán iskolákban is. Több szervezet a Föld egyik leginkább gáncsoskodó szervezetének nevezte a Toyotát, annak klímapolitikáját illetően. Hiszen többek között nem volt hajlandó csatlakozni az elektromos járművek bevezetését célzó nemzetközi egyezményekhez, de nem is volt hajlandó megmozdulni egyetlen környezetvédelmi szervezet irányba sem, melyek a tisztább levegő irányába terelnék a szabályozásokat.

Mondhatni tehát, hogy sok volt eddig a márka rovásán és persze itt lehet durrogtatni azokat a közhelyeket, hogy még nincs itt az idő, vagy hogy nincs meg a technológia, de ha nem indul el valami, akkor nem is fog kialakulni. Sokan mondják, hogy a Toyota jól teszi, amit és ahogyan tesz a makacs ragaszkodás kapcsán.

Az azonban beszédes, hogy az öreg Akio Toyoda lemondását követően 54 környezetvédelmi szervezet írt levelet az új vezérigazgatónak (Koji Sato), hogy változtasson végre a Toyota az eddigi mentalitásán a belsőégésű motorokkal kapcsolatban.

Sato megbízatásának kezdetével egy időben 54 fogyasztói és környezetvédelmi csoport (amelyek 26 országban több millió támogatót képviselnek) arra kérte az új vezérigazgatót, hogy „Vállajon kötelezettséget a belsőégésű motoros járművek fokozatos kivonása mellett az Egyesült Államokban és Európában2030-ra, globálisan pedig 2035-re.”

A csoportok azt is követelik, hogy a Toyota azonnal vessen véget „klímaellenes lobbizásának”, melyekről fentebb írtunk. A levél rámutat arra a kutatásra, hogy a fosszilis tüzelőanyagok évente több millió halálesetért felelősek.

A Toyota azt tervezi, hogy növeli flottája villamosítását, a vállalat jelenleg azt állítja, hogy 2030-ban már évi 3,5 millió elektromos autó eladását tervezi. Szép szám de összehasonlításként nézzük, mit mutat a Tesla: már tavaly is 1,3 milliónál tartottak és még a nagy öreg GM is folyamatosan pofozgatja a célkitűzéseit ezen a téren. Tehát a világ legnagyobb autógyártójának tartott Toyotának is lenne hova fejlődnie.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!