Jim Farley, a Ford Motor Company vezérigazgatója szerint az akkumulátor-ellátási lánc a legfőbb visszatartó erő azoknál a vállalatoknál, akik csak teljesen elektromos modelleket akarnak piacra dobni.
A Ford új BlueOval City gyártókomplexumában a Yahoo Finance Live-nak adott interjújában Farley arról beszélt, hogy milyen komoly kihívásokkal kell szembenézni ahhoz, hogy elegendő akkumulátor alapanyagot szerezzenek be a vállalatok. Emellett ezek feldolgozásának és a megnövekedett kereslet szinten tartásához is komoly logisztikai feladatokra van szükség.
„Először is, itt az akkumulátorok jelentik a korlátot. Az általunk használt lítium-ion akkumulátorokban mind a lítium, mind a nikkel a legfontosabb korlátozó árú. Ezeket általában onnan szerezzük be, ahonnan tudjuk. A világ számos pontjáról – Dél-Amerika, Afrika, Indonézia és Délkelet-Ázsia. Mindezt pedig Észak-Amerikában szeretnénk lokalizálni, nemcsak a bányászatot, hanem ezen anyagok feldolgozását is.” – Nyilatkozta a Ford vezérigazgatója.
Továbbá Farley elárulta, hogy az Egyesült Államokban bányászott nemesfémek többsége Kínában kerül feldolgozásra, amit az USA az inflációcsökkentő törvény által biztosított támogatásokkal és egyéb beruházásokkal próbál egyensúlyozni. Miután a nyersanyagot kibányászták a földből, a feldolgozókhoz küldik, hogy megtisztítsák. Majd ezeket az ásványokat az akkugyárakhoz szállítják. Összességében a nyers ásványok akár 50 000 mérföldet is megtehetnek, mielőtt elérnék az akkumulátorgyárat.
Az elektromos autók és teherautók iránti kereslet növekedésével az akkumulátorokban használt értékes ásványok iránti kereslet is megnőtt. Az Egyesült Államok öt olyan ásványt vázolt fel, amelyeket „kritikusnak” tart az elektromos járművek átállása szempontjából, és amelyek ellátási láncai veszélyben vannak: lítium, kobalt, mangán, nikkel és grafit. Egy átlagos elektromos autó akkumulátora körülbelül 8-10 kilogramm lítiumot használ fel.
A lítium-ion akkumulátorok iránti kereslet 2020 és 2030 között várhatóan több mint 500 százalékkal fog robbanásszerűen megnövekedni. Becslések szerint 2030-ban 300 millió elektromos autónak kell közlekednie az utakon ahhoz, hogy elérhető legyenek a kitűzött klímacélok.