Földalatti szállításokhoz is már elektromos teherautókat használnak

0

A Volvo Trucks és a svéd bányászati cég, a Boliden egyesítik erőiket az elektromos tehergépkocsik földalatti közlekedésének megvalósítása érdekében.

A svéd bányászati és kohászati konszern, a Boliden a világon az elsők között kezd el 2023-tól akkumulátoros-elektromos teherautókat használni a nehéz földalatti szállításhoz. A bányászati körülmények között ezen járművek alkalmazása számos előnnyel jár, mint például a nulla kipufogógáz-kibocsátás, a biztonságosabb munkahely és a csendesebb munkakörülmények.

A bányaipar jelenleg gyors változáson megy át, számos szereplő a fenntarthatóbb termelési módszerek felé mozdul el, hogy alacsonyabb éghajlati lábnyomú fémeket állítson elő. Csakúgy, mint sok más bányában, a Bolidennél is a dízelüzemű járművek kipufogógáz-kibocsátása teszi ki a cég szén-dioxid-kibocsátásának legnagyobb részét. A bányavállalat elkötelezett aziránt, hogy 2030-ra 40%-kal csökkentse karbonlábnyomát, és a Boliden klímacéljainak elérésében a közlekedés villamosítása döntő szerepet játszik majd.

A Volvo Trucks és a Boliden között köttetett új együttműködési megállapodás értelmében két nehézkategóriás elektromos Volvo tehergépjármű fog a Boliden kankbergi bányájában munkába állni, Észak-Svédországban, Skellefteå városához közel. Ha az itt dolgozó tehergépkocsik mindegyike elektromos lenne, a bánya CO2-kibocsátása több mint 25%-kal alacsonyabb lenne.

“Ez egy nagyon izgalmas együttműködés, egy kihívásokkal teli környezetben: a meredek lejtők, a nehéz terhek és a párás levegő megviselik a bányákban dolgozó járműveket.” – Mondja Jessica Lindholm, a Volvo Trucks projektmenedzsere. “A Bolidennel való együttműködés értékes ismereteket nyújt számunkra az elektromos teherautók földalatti teljesítményéről, és választ ad arra a kérdésre, hogy milyen hatással van ez az üzem a hajtásláncra és az akkumulátorokra. A bányászati szállítás szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése azt is jelenti, hogy közvetve a saját CO2-lábnyomunkat is redukáljuk, mivel ezeket a bányaipari nyersanyagokat felhasználjuk a saját teherautóinkban.”

Az első jármű, ami a kankbergi bányában munkába áll, egy elektromos Volvo FH modell lesz, amelyet sziklacsavarok és egyéb berendezések bányába történő szállítására használnak majd, és 2023-ban helyezik üzembe. Az első járművel szerzett tapasztalatok alapján később egy második elektromos Volvo FH-t is forgalomba állítanak majd, ami pedig a föld alatt fog követ és ércet szállítani.

“A Volvóval való együttműködésben fantasztikus lehetőséget látunk arra, hogy előremozdítsuk az elektromos technológiát, és egyúttal megtanuljuk, hogyan igazítsuk működésünket a fosszilis energiaforrásoktól mentes földalatti közlekedésre való áttéréshez. A teherautók egyik fő előnye, hogy hozzájárulnak egy fenntarthatóbb bányához, mind a kibocsátások, mind a dolgozóink munkakörnyezete tekintetében.” – Nyilatkozta Dennis Forslund, a Boliden projektmenedzsere. „Ezenkívül a bányában felhasznált energia összmennyisége is alacsonyabb lesz, mivel az elektromos meghajtás energiatakarékosabb, mint a dízelmotor, és a lejtőkön a motorfékezés során visszanyert villamos energiát is fel lehet használni.”

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!