Az elektromos autók esetében egyelőre jelentős felárról kell beszéljünk a hasonló korú, de belsőégésű motorral szerelt társaikhoz képest. Ezt a magas árat csak részben köszönheti az akkupakk meglétének egy adott típus, sok egyéb tényező is közrejátszik abban, hogy mi kerül végül az árcímkére.
A Nissan egy ideje ráfeküdt az elektromos autók gyártására, elég csak a Nissan LEAF modelljére gondolnunk, amit 2011 óta gyárt a japán márka. Szóval ha valaki, akkor a Nissan is biztosan átlátják azt, hogy a gyártás során hol lehetne fejleszteni, optimalizálni annak érdekében, hogy költségeket lehessen megfogni, ami végső soron az autóik árában is meg fog jelenni. Pár hete írtunk róla, hogy a Nissan tovább gyorsítja villamosítási stratégiáját. A japán autógyártó 2030-ig 27 új elektromos modellt dob piacra, köztük 19 tisztán elektromosat. Mindez négy tisztán elektromos modellel több, mint amennyit a legutóbbi, 2021 novemberi stratégiai tervében jelentett be a japán autógyártó.
A Nissan villamosítási aránya világszerte várhatóan több mint 55 százalékra fog növekedni 2030-ra a korábban tervezett 50 százalékról. Az autógyártó emellett módosította a 2026-os időközi céljait Európában és Japánban. A Nissan célja, hogy 2026-ra az európai eladások 98 százalékát az elektromos járművek tegyék ki. Tehát a gyártásra vonatkozó darabszámok megvannak, ideje a folyamatokra fókuszálni.
Ennek érdekében pedig új megközelítést fognak alkalmazni a hajtóművek legyártásában, ahol a Nissan legújabb sajtóanyaga szerint legalább 30 százalékos költségcsökkenést várnak az optimalizációs folyamatoknak hála. A legjobb pedig ebben az, hogy belátható időn belül, immáron 2026-ra látható lesz ennek az eredménye.
A Nissan esetében jelenleg a tisztán elektromos meghajtás és a belsőégésű, illetve elektromos motorok házasításából létrejött e-POWER termékcsaládokról beszélhetünk. Előbbi esetében a Nissan azt állítja, hogy kifejlesztett egy 3 az 1-ben hajtáslánc-prototípust, ami egy egységbe foglalja majd az elektromos motort, az invertert és a reduktort. Hasonló integráltságra számíthat az e-POWER hajtáslánc is, itt azonban már 5 fő egységet sikerült egyetlen modulba építeni.
Ennél is fontosabb, hogy a Nissan csökkenti a motor méretét és tömegét, hogy javítsa a teljesítményt, valamint csökkentse a zajt és a vibrációt. Továbbá a márka tervei alapján új villanymotort fog kifejleszteni, amely a nehéz ritkaföldfémek használatát a mágnes tömegének 1%-ára vagy kevesebbre csökkenti. Ezen optimalizációs folyamatok révén a Nissan legalább 30 százalékos költségcsökkenést vár a gyártás területén.