A Nissan kezdetben úttörőként lépett a piacra az elektromos autójával, a Nissan LEAF-el. Mondhatni, azóta csak vegetál a japán gyártó.
2022 elején azonban a Nissan bejelentette, hogy 2028-ban indítanák el a szilárdtest-akkumulátorok sorozatgyártását. Mindezt megelőzően 2025-re egy kísérleti gyártóüzem felépítését tervezik, ahol 2026-ra a mérnöki munkálatok be is fejeződhetnek.
David Moss, a Nissan európai részlegének kutatás-fejlesztésért felelős alelnöke a brit Autocar-nak nyilatkozott a japán márka szilárdtest-technológia terén elért eredményeiről. Moss megismételte, hogy a szilárdtest-akkumulátorok megháromszorozzák a töltési sebességet, elérve akár a 400 kW-ot is. Emellett a Nissan a jelenlegi lítium-ion akkumulátorokhoz képest megduplázza az energiasűrűséget és felére csökkenti az előállítási költségeket.
A japán mérnökök az Oxfordi Egyetem tudósaival együttműködve a fejlesztés jelenlegi szakaszában a kis gombméretű cellákról 10 centiméteres négyzet alakú cellákat hoztak létre. Míg a végleges cellák mérete nagyjából akkorák lesznek mint egy laptop. A Nissan célja, hogy teljesen szilárd alapú akkumulátorokat gyártsanak, így minden folyékony elem eltávolítása kerül.
Továbbá Moss az Autocarnak elárulta, hogy az új technológia használatával méginkább megvalósíthatóvá válik a nagyméretű, tisztán elektromos pickupok és SUV-k piacra dobása.
Azonban Moss nem árulta el, hogy melyik tisztán elektromos Nissan modellben kap helyet az első szilárdtest-akkumulátor, de határozottan sugallta, hogy nem a jelenlegi modellek egyikében jelenik meg.
A szilárdtest-akkumulátorok fejlesztése nem jelenti azt, hogy a Nissan lemondott volna a lítium-ion akkumulátorokról, mivel Moss szerint a kettő egy ideig egymás mellett fog létezni. A lítiumion-akkumulátorok új generációja az évtized közepe táján készül el, a kobaltmentes akkumulátorok pedig 2028-ra várhatók. Az utóbbi generáció a becslések szerint akár 65 százalékkal is csökkentheti a költségeket a mai akkumulátorokhoz képest.