A Las Vegasban megrendezett 2023-as Szórakoztató Elektronikai Kiállítás (CES) reflektorfényeinek kereszttüzében a BMW Group az autóban és az autón kívül átélhető digitális élmény jövőképébe enged betekintést. A BMW i Vision DEE tanulmányautó egy futurisztikus, középkategóriás limuzin, amelyet új, végletekig leegyszerűsített formanyelv mentén álmodtak meg a tervezők.
A koncepció „DEE” típusneve a digitalizáció átütő élményét hirdető „Digital Emotional Experience” rövidítése, amely maximálisan tükrözi a tanulmányautó célkitűzését: létrehozni a valaha volt legszorosabb kapcsolatot az ember és az autó között. Ugyanis a jövő digitális funkciói messze túlmutatnak a ma ismert hangvezérlésen és vezetést támogató rendszereken.
A BMW Head-Up kijelző eközben a szélvédő teljes területére kiterjed, idő előtt hozva el a jelenbe a következő járműnemzedék egyik újítását: 2025-től ez az innováció a NEUE KLASSE modellgeneráció tagjaiban elérhetővé válik. A BMW Group eközben a színváltó karosszéria forradalmi technológiáját is továbbfejlesztette: az egy évvel ezelőtt, ugyancsak Las Vegasban leleplezett E Ink technológia fekete-fehér árnyalatai után idén a BMW i Vision DEE tanulmányautó karosszériája már akár 32 szín megelevenítésére is képes.
„A BMW i Vision DEE tanulmányautóval bemutatjuk, hogy mi minden lehetséges akkor, amikor eggyé válik a hardver és a szoftver. Így a digitalizációban rejlő összes potenciált képesek vagyunk kiaknázni, az autót intelligens társsá varázsolva. Az autógyártók számára – és így a BMW számára is – ez maga a jövő: a virtuális világ és a valódi vezetési élmény fúziója” – fogalmazott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „A BMW i Vision DEE tanulmányautó ugyanakkor egy újabb lépés a NEUE KLASSE modellgeneráció felé is. Ezzel a koncepcióval messzire tekintünk a jövőbe és a digitalizáció azon abszolút jelentőségét nyomatékosítjuk, amely mentén megálmodjuk következő termékgenerációinkat” – tette hozzá.
„Egy BMW-t a páratlan digitális teljesítmény éltet, a BMW i Vision DEE tanulmányautó pedig a virtuális és a fizikai élmények tökéletes integrációja” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „Aki minden szinten képes integrálni az autóba az ügyfelek mindennapi digitális életét, az magáénak tudhatja az autógyártás jövőjét” – tette hozzá.