Megelégelte a Volvo az elektromos autók elleni lobbit

0

A karbonsemleges autógyártást és úgy általában a környezetvédelmi célkitűzéseket lehet komolyan is venni és persze lehet nagy szavakkal dobálózva a megúszásra játszani. Ez a két nézőpont ütközött most össze a Volvo személyautós üzletága, a Volvo Cars és a európai autógyártókat tömörítő ACEA szövetség között.

Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége, amely úgy is ismert, mint a francia ACEA, 16 nagy autó-, teherautó-, kisteherautó- és buszgyártót tömörít Európa-szerte és 1991-es megalakulása óta egyben az iparág fő lobbicsoportja is. Vélhetően az ő kezük is erősen benne volt, abban, hogy az Európai Parlament végül csak 2035-öt szavazta meg a végső dátumként az átállásra, amikortól nem lehet olyan új személyautót venni, amiben dolgozik belsőégésű motor. A döntés meghozatalakor az ACEA úgy nyilatkozott, hogy „a hosszú távú szabályozások megalkotása ebben az évtizedben még túl korai.”

A Reuters szerint ez volt az utolsó csepp a Volvo poharában, amit az ACEA-n belül tartott maga elé és a médium szerint a svéd (de már kínai tulajdonú – Geely) gyártó ki akar válni a szövetségből. Ezzel pedig a maga útján járna azon célkitűzései elérésében, hogy valóban szén-dioxid kibocsájtás mentesen tudjon autókat gyártani és ugyanez legyen igaz minden tevékenységére. Lehet alapja a dolognak, hiszen a Volvo Cars egy közleményt adott ki, aminek van egy érdekes részlete:

„Arra a következtetésre jutottunk, hogy a Volvo Cars fenntarthatósági stratégiája és ambíciói nincsenek teljesen összhangban az ACEA jelenlegi pozíciójával és munkamódszerével. Ezért úgy gondoljuk, hogy jobb, ha most más utat választunk. Amit ágazatként teszünk, az nagy szerepet fog játszani annak eldöntésében, hogy a világnak van-e esélye harcolni az éghajlatváltozás megfékezéséért.

A Volvo Cars Corp. egy globális autógyártó, amelynek központja a svédországi Torslandában található, és ami a kínai Geely Holding Group tulajdonában van. Az elmúlt években a Volvo segített példát mutatni, nagy előrelépést tett az elektromosítás és a szén-dioxid-semlegesség terén különböző márkái és gyártási folyamatai révén. Az elsők között ígérték meg azt is, hogy 2030-ra teljesen elektromos márkává válnak. Ezen villamosítási célok támogatása érdekében a Volvo Cars megvalósította a szükséges termelési infrastruktúrát, beleértve egy 50 GWh-s akkumulátorgyár felépítését Torslandában a Northvolt akkumulátorcellás cég segítségével 30 milliárd svéd korona (~3,28 milliárd dollár) értékben.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!