Az indiai Maruti Suzuki a következő hét-tíz évben teljesen be akarja fejezni a belsőégésű autók gyártását.
A nagyszabású átállási tervek szépen lassan elkezdtek átszivárogni a nagy európai és amerikai nevek után más kontinensekre is. Ezúttal India egyik legnagyobb autógyártója, a Maruti Suzuki jelentkezett be a maga ígéretével arról, hogy a tisztán belsőégésű erőforrásokat el fogják tüntetni a kínálatukból.
Az ígéret szerint arra fognak törekedni a következő 7-10 év távlatában, hogy kínálatukból eltűnjenek azok a járművek, melyekben semmilyen elektromos rásegítés nem dolgozik azon, hogy a járművek károsanyag-kibocsájtása csökkenthető legyen. Ezen felül arra is törekedni akar a Maruti Suzuki, hogy ha már fosszilis üzemanyag, akkor minél kisebb legyen annak ökológia lábnyoma. Így jönnek majd a képbe a gyártónál az olyan anyagok, mint a CNG, vagy éppen a bioüzemanyaggal hajtott belsőégésű járművek.
A Maruti Suzuki már 2020 áprilisában leállította a dízelautók gyártását. A jövőben az indiai gyártó elektromos és hibrid autókra, valamint földgázzal vagy bioüzemanyaggal hajtott belsőégésű járművekre fog támaszkodni. A legjobb az egész projektben, hogy a Maruti Suzuki azt tervezi, hogy 2025-ben megkezdi első tisztán elektromos autójának tömegpiaci értékesítését Indiában. Ezekről CV Raman technológiai igazgató beszélt az Economic Timesnak:
„A következő évtizedben minden járművet át fogunk alakítani. Nem lesznek tisztán benzines járműveink. Vagy villanyosítjuk, vagy CNG-vel, esetleg bioüzemanyagokkal működtetjük majd ezeket.”
Mondhatnánk, hogy igen harmatos ígéretek, de nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy bár az indiai autópiac igen nagy vásárlótömeget jelent, sajnos az ottani emberek pénztárcája nagyon sok esetben nem engedhetné meg a drágább hajtáslánccal szerelt személyautókat. Az ottani környezetvédelmi szempontokat és a jelenlegi járműállomány kibocsájtási rátáját nézve már a fenti tervek megvalósulása is jelentős javulást hozhatna az indiai nagyvárosok levegőminőségének javulásában. Továbbá India jelenleg igencsak hátrányban van, ha azt nézzük, hogy mennyi töltőpont van az országban. Felmérések szerint az indiaiak több mint 60 százaléka parkol az utcán és csak 20-25 százalékuk férhet hozzá töltőállomásokhoz.
Végezetül azt is figyelembe kell venni, hogy Indiában jelenleg a megtermelt villamos energia körülbelül 70 százaléka szénből származik, így ebben az esetben a tipikus károgó megnyilvánulásoknak is igazuk lenne, miszerint hiába a sok elektromos autó, ha a beletöltött energia fosszilis energiahordozók elégetéséből származik.