Az idei első negyedévben 28 690 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 11 százalékkal kevesebbet, mint tavaly az azonos negyedévben – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerdán az MTI-vel, a DataHouse Kft. adatai alapján.
Az MGE összefoglalója szerint a gépjárműgyártás és -piac – ideértve a javítási szolgáltatásokat is – az utóbbi évtizedek legnehezebb időszakát éli át, amely a vásárlók, ügyfelek felé hosszabb szállítási határidőt, esetenként változó felszereltséget és magasabb árat jelent. A magyar piacon egyelőre az érdeklődők és a megrendelők száma sem csökkent, így a piac mérhető csökkenését az átadások elhúzódása okozza elsősorban.
Az év további részében számolni kell a rendelések ütemének érezhető lassulásával is. A félév környékén az idei évre vonatkozó piaci előrejelzést felül kell majd vizsgálni – közölték. Az MGE az év elején még 125 ezer személyautó eladását látta reálisnak 2022-ben.
Az egyesület felhívta a figyelmet arra, hogy továbbra is elég magas, közel 16 százalékos a forgalomba helyezést követő 6 hónapon belül kivont gépkocsik aránya, ezeket reexport, tesztautó-leállítás, bérletből való visszavétel, vagy egyéb üzleti okok miatt vonták ki a forgalomból. Az MGE megjegyezte: ez a trend nincs jó hatással a belföldi autópark összetételére sem műszaki, sem közlekedésbiztonsági, sem környezetvédelmi szempontból.
Az első negyedévben 1272 tisztán elektromos személyautót helyeztek forgalomba, 127 százalékkal többet, mint 2021 első negyedévében. Az egyesület szerint ugyanakkor a növekedési ütem elmaradt a várakozásoktól.