A BMW iX5 Hydrogen jelenleg extrém időjárási körülmények között, egy rendkívül alapos tesztprogram keretein belül ad számot felkészültségéről.
A minden részletre kiterjedő megmérettetés a modell közutakon és a BMW Group svédországi tesztközpontjában végzett utolsó téli tesztjeinek szerves része. Arjeplog térségében az üzemanyagcella-technológia, a hidrogéntartályok, a csúcsteljesítményű akkumulátor és a központi járművezérlő egység integrált funkcionális tesztelése átfogóan igazolja, hogy az emisszió-mentes mobilitás ezen fajtája még fagypont alatti hőmérsékleten is képes kimagasló menetkomforttal és korlátlan teljesítménnyel járó, hosszútávon fenntartható vezetési élményt nyújtani.
Az Északi sarkkör közelében végzett téli tesztekkel a BMW Group mérnökei a BMW iX5 Hydrogen következő fejlesztési fázisához érkeznek. A BMW még idén elkészíti a modell kisszériáját, miközben a hidrogéntöltő állomások hálózatának bővítéséhez is hozzájárul. „A szélsőséges körülmények között végzett téli tesztek egyértelműen igazolják, hogy a BMW iX5 Hydrogen még -20°C-os hőmérsékleten is képes maximális teljesítményt nyújtani, és így a nagyfeszültségű akkumulátorral és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt modellek életképes alternatíváját jelenti” – fogalmazott Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „Ahhoz, hogy az üzemanyagcella-technológiára épülő hajtáslánc-technológiát vonzó, hosszútávon fenntartható mobilitási megoldásként kínálhassuk fel ügyfeleinknek, egy megfelelően kiterjedt hidrogén-infrastruktúrának is rendelkezésre kell állnia” – tette hozzá.
Arjeplog jeges, hóval borított útjain a BMW iX5 Hydrogen ellentmondást nem tűrően bizonyítja, hogy a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia milyen megbízhatóan, kényelmesen és erőteljesen képes kielégíteni a hétköznapok mobilitási igényeit.
A bizonyíték mindenki számára egyértelmű: a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia még itt, Arjeplog szélsőséges időjárási körülményei közepette is ugyanolyan átfogó használhatóságról tesz tanúbizonyságot, mint a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt modellek. A maximális teljesítmény eközben szinte azonnal felépül, a hajtáslánc-technológia pedig még ebben a fagyos környezetben is változatlan működési hatótávolságot garantál. A hidrogéntartályok utántöltése ráadásul csupán három-négy percet vesz igénybe. „A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia két kiváló hajtáslánc-technológia előnyeit egyesíti, függetlenül az évszaktól és a külső hőmérséklettől: a tisztán elektromos meghajtású modellek emisszió-mentes vezetési élményét és a belsőégésű erőforrással szerelt modellek korlátlan – és gyorsan utántölthető – használhatóságát” – mondta Jürgen Guldner, a BMW Group hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát és tanulmányautókat fejlesztő részlegének elnöke.
A BMW iX5 Hydrogen lemezei alatt az üzemanyagcella-technológia a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációs elektromos motorjával dolgozik együtt. Az energiaforrásként szolgáló hidrogént két darab, egyenként 700 bar nyomású, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tartály szállítja a fedélzeten. Az üzemanyagcellák a járműben szállított hidrogén és a levegőből kinyert oxigén kémiai reakciójával 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményt állítanak elő, amelyet az elektromos motor a csúcsteljesítményű akkumulátorban tárolt energiával is képes megtámogatni. Utóbbit az energia-visszatáplálások és közvetlenül az üzemanyagcellák is képesek tölteni. A maximális rendszerteljesítmény így 275 kW / 374 lóerő, amely szükség esetén szinte azonnal a vezető rendelkezésére áll. A hajtáslánc-technológia működésének egyetlen mellékterméke a vízgőz, amelynek hőjét rendkívül hatékonyan az utastér fűtésére használják fel.
A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia és a csúcsteljesítményű akkumulátor kettőse egy globálisan egyedülálló hajtáslánc-technológiával vértezi fel a BMW iX5 Hydrogen modellt. A technológiában minden adott ahhoz, hogy újabb alappillérrel bővítse a BMW Group emisszió-mentes mobilitást kínáló hajtáslánc-technológiáinak portfólióját.