Remekül szerepelt az elektromos Cupra a jávorszarvasteszten

0

A Seat mindig is a sportosabb életérzést volt hivatott megtestesíteni a Volkswagen konszernen belül. Melyre csak rádobott egy lapáttal az a tény, hogy a Cupra önálló márkaként folytatja egy ideje a pályafutását. Így a Cupra modellek jobban ráerősítenek a sportos és dinamikus vezetés hangulatára.

Ennek fényében még inkább érdekes lehet az, hogy a Cupra márka első tisztán elektromos modellje, a Born miként teljesít olyan kihívásokban, mint a jávorszarvas teszt. Mint azt bizonyára sok olvasónk tudja, a Born alapját az ID.3 adja. Így időszerű volt, hogy a már bevált csapat (km77.com) a spanyolok autóját is letesztelje, az ID.3 alapjain.

A feladatot egy 62 kWh-s akkupakkal szerelt verzió hajtotta végre, amin Bridgestone Turanza Eco Enliten abroncsok voltak 215/45 R20 95T méretben. A km77 tesztjeit a Cupra Born 75 km/h sebességgel tudta elvégezni, a részletek pedig alább olvashatók:

  • Induló szakasz: 75 km/h
  • Középső szakasz: 67 km/h
  • Befejező szakasz: 50 km/h

Az elektromos Cupra Born eredménye kiválónak nevezhető. A nagy testvér ID.4 legjobb eredménye 73 km/h lett tavaly nyáron. A Born teljesítménye bár rendkívül kellemes eredményt hozott, érdemes tudni a Tesla Model 3/Y-t is felemlegetni, a maguk 83 km/h-s eredményével. Végül jöjjön a videós teszt is:

A tesztet végrehajtó autó az alábbi preferenciákat tudja felmutatni:

  • 420 km WLTP hatótáv
  • 0-100 km/h gyorsulás: 7,3 mp
  • 160 km/h végsebesség
  • Hátsókerék meghajtás
  • 150 kW teljesítmény, 310 Nm nyomaték

Ha pedig már az utasbiztonság témakörét járjuk körül, érdemes újra felidézni az Euro NCAP törésteszteket is. A Cupra Born esetében fordul a kocka, hiszen ilyen még neki nincs, ellenben a testvér ID.3-mal. Mivel a két modell szinte azonos, nézzük meg hogyan teljesített a VW logós kivitel:

Az ID.3 minden egyes kategóriában szép értékelést kapott. A gyalogosvédelem 89, a gyermekvédelem 89 és a kerékpárosok és motorosok védelmét szolgáló mérés terén 71, míg a vezetéstámogató rendszerek esetében pedig 88%-os értéket kapott az ID.3. Az Euro NCAP legújabb tesztje alapján elmondható, hogy a Volkswagen ID.3 tervezésekor kellő hangsúlyt fektettek a biztonságra a mérnökök.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!