A Polestar a ZF, az Autoliv, a Hydro, a SSAB és a ZKW közreműködésével akarja megalkotni a teljesen emissziómentes elektromos autóját.
A Polestar a 2021-ben induló „Polestar 0 Project” alatt azt az ambiciózus tervet tűzte ki maga elé, hogy olyan tisztán elektromos autót akar létrehozni, amely nem csak akkor nem bocsát ki CO2-t, amikor az úton van, hanem a teljes gyártási ciklus alatt. Mindezt nem úgy, hogy a kibocsátást fák ültetésével kompenzálnák, hanem a gyártástól a selejtezésig egyetlen részecske szén-dioxid kibocsátását is megakadályozza a Polestar.
A Polestar a hajtáslánc-specialista ZF Friedrichshafent, a globális biztonsági vezető Autoliv vállalatot és további három másik beszállítót kért fel, hogy segítsenek 2030-re teljesen missziómentes autó elkészítésében.
A fenti vállalást kimondani sem egyszerű, de még nehezebb megvalósítani. Azonban a Polestar nem adja fel és miután megnyitotta az ajtót más vállalatokkal való együttműködés előtt, most a ZF, az autóipari alkatrészek beszállításában vezető német vállalat is csatlakozott a projekthez.
Kezdetben a ZF olyan elektromos hajtásláncok fejlesztésére, beszerzésére és gyártására fog összpontosítani, melyek a legmagasabb fenntarthatósági céloknak igyekeznek megfelelni. Ezt követően a német óriáscég értékes know-how-t tud majd átadni a futómű, valamint az aktív és passzív biztonsági technológiák terén.
A 2030-ig tartó időszakban a Polestar kínálata tovább bővül a „hagyományos” modellekkel, a Polestar 2 megjelenésétől kezdve a Polestar 3 érkezéséig, amely egy középkategóriás SUV, csak valamivel kisebb, mint Volvo XC90 unokatestvére, mielőtt a Polestar 4, a Porsche Macan jövőbeli riválisának bevezetésére összpontosítanak.