A Toyota levédetett egy szabadalmat, mely szerint elektromos autókhoz tervez manuális váltót.
A Toyota egy meglehetősen váratlan lépést tett, hogy még népszerűbbek legyenek az elektromos autói. A japán gyártó szerint az elektromos autó vásárlók a motorhang után amit a legtöbben hiányolnak az e-autókból az a kézi váltó. Igen, a kézi váltó és a kuplung. Éppen ezért a Toyota eleget tett a vásárlói hangoknak, és levédette az elektromos autókhoz egyáltalán nem passzoló kézi váltót és hozzá a kuplungot.
Az alapkoncepció is érdekes, ugyanis az elektromos motor teljesítmény- és forgatónyomaték-leadási sajátosságait figyelembe véve a legtöbb elektromos autónak nincs is szüksége a váltóra. Viszont a Porsche és az Audi mégis épített egy második fokozatot az elektromos modelljeibe. De ez mellékes most, inkább nézzük meg, hogy a Toyota szerint miért is van szükség egy harmadik pedálra és váltókarra.
A szabadalomból kiderül, hogy az emlegetett váltó az elektromos autó konfigurációját változtatná meg. Legtöbbször a „pseudo”, azaz a „látszólagos” szót használták a Toyota mérnökei a szabadalom során:
„A karral és a pedállal leginkább a váltás élményét és az elektromos autó feletti kontroll érzetét adná vissza a Toyota, egy műszaki szempontból lényegében minimális hasznú, majdhogynem felesleges alkatrészcsoport hozzáadásával egy olyan hajtáslánchoz, amely egysebességesként is hibátlanul üzemelhetne.”
Továbbá a szabadalom kitér a váltás megszokott érzetének javításához beépített extra alkatrészekre is. A váltókat kapcsolásakor érezhető ellentartását és a kuplung keménységét és reakcióját az erre a célra szolgáló motorok szabályoznák. A Toyota elektromos autói pedig az innen érkező elektromos jelet felhasználva szimulálná azt az élményt melyet a múlt kézi váltós autói adtak egy belsőégésű motorral szerelve.