Napjainkban sokan akarnak rivalizálni a Teslával, de muszáj felvenni a legtöbb gyártónak a kesztyűt, ha nem akarnak lemaradni az elektromobilitás újdonságairól. Az Egyesült Államokban is különösen erős a Teslával való versengési vágy, aminek a tüzére csak olaj volt a Cybertruck bejelentése. A pickup kategória ott az egyik legnépszerűbbek közé tartozik, ennek megfelelően hatalmas számokat lehet értékesíteni.
Hasonlóan népszerű az USA-ban az elektromos meghajtású verzió ezekből a típusokból, aminek jelenleg a Ford és a GM az éllovasi az F-150 Lightning és a Chevrolet Silverado EV elektromos modellekkel. Mindkét márka már most 100-200 ezres előrendelésekkel bír az elektromos pickupok terén és ha lesz erőforrásuk, akkor tovább lendíthetik az eladási mutatójukat. Pont ebből fakadóan lehetnek problémái a fenti gyártóknak. Tény, hogy a jelenlegi előrendeléseik többszörösét tudnák eladni, ha meglenne a gyártási kapacitáshoz szükséges alapanyagok mennyisége.
A Tesla pedig itt robbanthat egy nagyot, ha megérkezik a végtelennek tűnő erőforrásokkal megtámogatott Tesla Cybertruck. Elon Musk nagyon jól szervezi az autógyártás ügyeit, hiszen míg más gyártók sokszor nem tudnak eleget gyártani elektromos modellekből, a Tesla tavaly is félmillió feletti darabszámokat prezentált és vélhetően a Cybertruck is kellőképpen meg lesz támogatva.
Viszont a Ford igazgatója Jim Farley fel akarja venni a kesztyűt a Teslával. Már amennyiben képesek lesznek annyi elektromos modellt gyártani, amennyit szeretnének. Nem titok, hogy a Ford célja a jövő év végére a 600 ezer darabos legyártott elektromos modell.
„Minden a Kínában és Európában történő akkumulátorbeszerzésünkön múlik. Jó úton haladunk afelé, hogy 2030-ra legalább 40%-os BEV-jelenlétet mutathassunk fel portfóliónkon belül. Mindezt erős haszonkulccsal, az általunk vezetett kulcsfontosságú, magas profitot termelő, nagy volumenű szegmensekben. Itt van például az F-150 Lightning. Ha a termelésünk tudná követni az igényeket, akár a Model Y-al is versenyezhetnénk az Államok piacvezetőjének címéért.”
Sajnos itt is a már említett alapanyaghiány miatt nem fogjuk megtudni azt, hogy Farley szavai valóra válnának-e. De az biztos, hogy az F-150 Lightning iránti igény olyan hatalmas, hogy néhány hónap alatt elérték az előrendelések a 200 ezres határt. Talán pár év alatt képes lesz a piac utolérni magát és valóban jöhetnek az évi több százezres tételben gyártott elektromos modellek.