Noha az új autók iránti kereslet összességében visszaesett Európában, a Hyundai Motor Europe impozáns eredményekkel zárta a 2021. évet. A vállalat tavaly 515 886 gépkocsit adott el Európában, 21,6 százalékkal többet, mint 2020-ban. Ennek köszönhetően a márka piaci részesedése 1 százalékponttal 4,4 százalékra emelkedett.
Ezen túlmenően az eladásokból minden korábbinál nagyobb arányban részesedtek a villamosított modellek. A 2021 során Európában eladott Hyundai gépkocsik 35 százaléka rendelkezett alternatív hajtáslánccal. Ez 77 százalékos növekedést jelent az előző évhez viszonyítva. Ezen járművek közül 72 509 darab volt a helyi károsanyag-kibocsátás nélküli jármű: ezek az európai eladások 14,1 százalékát tették ki.
A magyarországi eladási adatok és a beérkező merendelések mennyisége minden várakozást felülmúlt 2021-ben. Az európiai értékesítésben 44 069 db KONA Electric-ből 195 talált Magyarországon gazdára.
Említésre méltó, hogy habár csak 62 darab IONIQ 5-ös modellt helyeztek Magyarországon forgalomba 2021-ben, de a teljes, 2022-re rendelkezésre álló darabszám jelentős része is már végfelhasználó felé előzetesen értékesítésre került, javarészt még a modellek megérkezését megelőzően.