A nemrég történt virginiai hóvihar idején az I-95-ös autópályán kialakult hatalmas dugó kiváló alkalom volt az elektromos autó elleneseknek, hogy „bebizonyíthassák” milyen kellemetlen dolog télen és farkasordító hidegben egy elektromos autóban ragadni. A pánikkeltésre még tovább tetőzött az a fikció, hogy a torlódás okozói elektromos autók voltak, melyek teljesen elfoglalták az autópályát.
Mindezen állítást azóta megcáfolták és a Dirty Tesla csapata elvégzett egy kísérletet, amivel megcáfolhatták azt az állítást, hogy kellemetlen dolog télen elektromos autóval utazni vagy dugóban ragadni. A Dirty Tesla célja az volt, hogy bebizonyítsák, hogy álló helyzetben még a leghidegebb időben is sokáig melegen tartható egy tisztán elektromos autó.
A tesztben két Tesla vett részt. Egy újabb, hőszivattyúval rendelkező Model Y és egy klasszikus fűtéssel rendelkező Model X. Egyik modellt sem töltötték fel teljesen, sőt még kint is hagyták őket a hidegben, mindenféle előmelegítés nélkül.
A tesztelt időszakban a kinti hőmérséklet -9,5 fok volt, majd két óra múlva tovább csökkent -11 fokra a hőmérséklet. A virginiai hóvihar idején a kinti hőmérséklet -5 fok körül volt. Mindkét Teslában 21 fokra állították a belső hőmérsékletet, ami néha bőven sok tud lenni.
Az első 12 órát követően a Model Y töltöttsége 91%-ról 58%-ra csökkent, mindezt 26,5 kWh energia felhasználásával. A Model X pedig 90%-ról 47%-ra csökkent. Ekkor a tesztelő csapat a 21 fokos belső hőmérsékletet 16 fokra csökkentette, hisz 16 fokban egy kabátban még bőven a túlélhető kategória.
A belső hőmérséklet csökkentésének köszönhetően a Model Y további 10%-ot veszített 6 óra alatt. Ha egy kicsit játszunk a számokkal, akkor látható, hogy nagyjából 60 órán keresztül lehetett volna kibírni az Y-ban. Míg a Model X-nél ez 52 órát jelentett volna.