Az elektromos autók terjedése megállíthatatlannak tűnik. Egyes elemzések szerint a globális személyautó eladásoknak több mint 7%-át is ez a szegmens adhatja idén, miközben az éllovasnak számító Norvégiában már az értékesítések 94%-a kívülről tölthető járműveket takar, miközben a tisztán elektromos autók részaránya is meghaladja a 60%-ot.
Egyre több autógyártó tesz ígéretet arra, hogy a teljes modellpalettáját átalakítja tisztán elektromosra. Voltak olyan autógyártók, akik pontos dátumot adtak meg ennek az irányváltásnak. Azonban Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója szerint az elektromosítás felé rohanás nem az autógyártóktól, hanem a politikusoktól ered. Ami nagy kockázattal járhat!
Az Automotive News cikke szerint a Stellantis első embere egy európai megbeszélésen elmondta, hogy a belsőégésű motorok 2035-ös európai tilalmának bevezetése társadalmi kockázatokhoz vezethet. Ugyanis ez a határidő arra kényszeríti az autógyártókat, hogy a lehető leggyorsabban alakítsák át gyáraikat és ellátási láncaikat a cél megfelelése érdekében.
Tavares azt is megemlítette, hogy vannak jobb módszerek a szén-dioxid kibocsátás csökkentése érdekében, melyek jóval olcsóbbak és gyorsabbak mint az elektromos autókra való átállás. Tavares úgy látja, hogy egy elektromos autónak 70 000 kilométert kellene megtennie, hogy elkezdje kompenzálni a szén-dioxid-kibocsátását. A Stellantis első embere szerint a mild hibrid járművek jelentősen csökkenthetnék a CO2 kibocsátást, miközben jóval olcsóbbak lennének.
A Stellantis tavaly bejelentette, hogy 2025-ig több mint 30 milliárdot fektet be az elektromos autókba és a portfóliójának mind a 14 márkája a tervek szerint teljesen elektromos autókat kínál. Sőt, a vállalat elektromosítási terve szerint 2023 végéig 20 darab tisztán elektromos autó megjelenését jövendölte. Az Alfa Romeo és a Lancia már 2027-től kezdve erősen elektromosított termékcsaláddal fog rendelkezni ha hihetünk az előrejelzéseknek.
A vállalat elektromosítási terveiről és törekvéseiről részletesebb képet március 1-jén kapunk, amikor a Stellantis bejelenti új hosszú távú stratégiai tervét. Lehet, hogy a Stellantis a többi autógyártóhoz hasonlóan merész ígéreteket tesz, de az átállás nem lesz könnyű, mivel a kormányzati előírásoknak való megfelelés és az új meghajtási technológiák kifejlesztése során navigálnak.