A Volkswagen a saját akkugyártását illetően egyre jobban bebiztosítja magát a közeljövő kihívásai ellen. Nemrég egy alapanyaggyártóval és technológia-fejlesztővel bútorozott össze, ők az amerikai 24M Technologies. Legújabb húzásuk pedig a technológia mellett most a gyártásra koncentrál.
A Volkswagen Csoport és a Bosch bejelentette, hogy szándéknyilatkozatot írtak alá egy európai akkumulátor-megoldásokkal foglalkozó szolgáltató vállalat létrehozásáról. Az ötlet egy új vállalat létrehozása, amely „integrált akkumulátorgyártási rendszereket, valamint helyszíni felfutási és karbantartási támogatást biztosít az akkumulátorcella- és rendszergyártók számára„.
Ennek értelmében kijelenthető, hogy az új vállalkozás feladata elsősorban a Volkswagen 6 gigagyárának segítése lenne, melyekhez a Volkswagen Csoport akarja biztosítani a szükséges akkucellákat a következő években érkező új elektromos modellekhez. Ebben legfőbb segítségük az úgynevezett „unified cell”, vagyis egy szabványosított cella lesz. Ebből a 6 gyárnak évi 40 GWh, összesen évi 240 GWh-nyit kell tudnia előállítania, így valóban elkél minden segítség ezen üzemek beindításához és üzemeltetéséhez.
„Mindkét partner számára ez a szövetség további lépést jelent afelé, hogy vezető szerepet tölthessenek be az e-mobilitás világában. A partnerség egymást kiegészítő szakterületekre támaszkodik: Míg a Volkswagen nagy kapacitású autógyártó és egyben jó úton halad a vezető akkumulátorcella-gyártó cím felé Európában, a Bosch kiváló know-how-val rendelkezik a gyárautomatizálás és a rendszerintegráció terén.”
Thomas Schmall, a VW igazgatósági tanácsának egyik tagja így beszélt a partnerségről:
„Európának egyedülálló esélye van arra, hogy az elkövetkező években globális akkumulátor-nagyhatalommá váljon. Erős és növekvő igény mutatkozik az akkumulátorgyártás minden aspektusa iránt, beleértve az új gigagyárak felszerelését is. A Volkswagen és a Bosch megvizsgálja a lehetőségeket ennek az újszerű, több milliárd eurós iparágnak a fejlesztésére és formálására Európában. Az a döntésünk, hogy aktívan részt veszünk az akkumulátorgyártás értékláncának vertikális integrációjában, jelentős új profitpoolokat fog megmozgatni. Az e-mobilitás teljesen lokalizált európai ellátási láncának Európában történő létrehozásának szándéka minden bizonnyal ritka lehetőség az üzleti életben.”
Ha pedig már a Volkswagen belerakta az energiát és a tudást egy ilyen gyártástámogató ökoszisztéma létrehozására, nem rest némi pénzt is visszanyerni ebből azzal, hogy más vállalatok részére is készek segítséget nyújtani. Az ötlet nem új, gondoljunk csak a mai összes elektromos VW Csoportos autó alapját adó MEB padlólemezre, amely technológiáját jelenleg is bármelyik autógyártó megkaphatja pénzért. A Ford például már be is nevezett a technológiára, első erre épülő autójukat bármikor bemutathatják.