A 2021-es német autóipari adatok azt mutatják, hogy a Tesla saját országában veri el a német autógyártókat az elektromos járművek terén. Még úgy is, hogy a Gigafactory Berlin egyelőre nem gyárt autót. Kell-e félniük a német gyártóknak?
Az elmúlt egy-két évben joggal jelenthető ki, hogy a német autógyártók rendkívül sokat tettek az elektromos autózás terjedése érdekében. Hogy ezt valóban meggyőződésből, vagy éppen az uniós szabályozásoknak megfelelni akarásból teszik, igazából mindegy is. Folyamatosan jöttek tavaly az újabbnál újabb elektromos modellek és a sor vélhetően idén sem szakad meg.
Hogy erőfeszítéseik mögött eddig mi állt, azt nem tudhatjuk, de ha elektromos fronton első helyen szeretnének állni a saját országukban, akkor idén tényleg bele kell húzniuk. Kijött ugyanis az információ arról, hogy tavaly mely modellek voltak a legnépszerűbb elektromos autók Németországban.
Ennek a kiszállított darabszámok a legjobb és legpontosabb mérői, melyek alapján az alábbi a rangsor a 2021-es év tekintetében:
- Tesla Model 3
- VW e-Up
- VW ID.3
- Renault Zoe
- Smart EQ ForTwo
- Hyundai Kona Electric
- Skoda Enyaq Electric
- VW ID.4
- Fiat 500e
- BMW i3
A tavalyi évről minden európai autógyártó növekvő adatokról számolhatott be elektromos modelljei tekintetében, legyen szó éppen az Audi, a Volkswagen, a BMW, vagy éppen a Škoda számairól. Ha már adatok, akkor tudni kell, hogy a Német Szövetségi Közlekedésrendészeti Hatóság (KBA) új rekordot ért el decemberben, ugyanis 48.436 új tisztán elektromos autót regisztráltak Németországban. A 2021-es év egészét figyelembe véve 355.961 BEV került a német utakra, összességében ezzel az új eladások 13,6 százalékát vitte el ez a hajtáslánc. Ez a darabszám pedig 83,3 százalékkal több, mint a 2020-as év termése, akkor 194.163 darabot mutatott a számláló.
A Tesla Model 3 ebből vette ki a maga részét igen bőségesen és szerezte meg a legkeresettebb elektromos autó címét. A legdurvább rész most jön: ezeket a számokat kizárólag importból hozta össze a Tesla. Jogosan adja magát a kérdés, hogy mi lesz akkor, ha beindul a Giga Berlin, melynek célja elsősorban az európai igények kiszolgálása.
A Tesla autóira jelenleg több hónapos várólista van (mint minden más autó esetében is, legyen szó bármilyen meghajtásról), így jogosan tarthatnak a német autógyártók a Tesla ottani üzemétől. Ha ott beindul végre a termelés, akkor még több ilyen autót tudnak venni a német vásárlók, nyilván az „őshonos” márkák rovására. Ennek fényében kíváncsian várjuk, mit tartogat a 2022-es év.