Nem tudom, az újságírók honnan szedik az értesüléseiket, de zavarba ejtően sokszor válik valósággá az, amit megírnak. Legalábbis az elektromos autózás kapcsán mindenképp. Így van ez a német DHL e-autós leányvállalatával is most, ugyanis immár hivatalos, hogy a tavaly októberben megszellőztetett tranzakció valóság.
A Deutsche Post DHL Group ugyanis valóban eladta azt az üzletágát, ami a már sokszor látott sárga StreetScooter járművek összeszereléséért volt felelős a DHL-en belül. A vevő pedig a luxemburgi székhelyű Odin Automotive. Az Odin a teljes StreetScooter gyártási portfóliót megkapta a pénzért, amit kifizetett a DHL-nek. Az összeg tartalmazza a dokumentációt, felhalmozott tudást, valamint a svájci és japán leányvállalatokat egyaránt.
A vételár sajnos nem publikus, azonban a DHL nem engedi el véglegesen egykori tulajdona kezét, hiszen az adás-vétellel együtt a német csoport az Odin kisebbségi részvényese lett. Azonban a német csoport által a luxemburgi társaságban birtokolt részvények értékét sem hozták nyilvánosságra.
Ami viszont biztosan tudható, hogy a StreetScooter Engineering GmbH, Odin általi felvásárlásával folytatódhat a járműgyártás, tehát a 8 és 13 köbméteres furgonok tovább készülnek majd, de már az Odin fennhatósága alatt. Azonban maga a StreetScooter GmbH megmarad a DHL tulajdonában, vagyis a csomagszállítás, valamint a kapcsolódó tevékenységek és ezzel együtt a közel 300 alkalmazott is. A DHL tulajdonában maradt rész fog felelni az üzemeltetés és alkatrészbeszerzés tevékenységeiért. A DHL jelenleg 17.000 darab StreetScootert üzemeltet és a tranzakció révén tovább akarja bővíteni jelenlegi flottáját, egészen 21.000 darab környékére.
A mostan tranzakcióval tehát a DHL megszabadult a számára csak mínuszt hozó összeszerelési üzletágtól (StreetScooter Engineering GmbH) és innentől minden erejével a szolgáltatási szektor üzemeltetésére (StreetScooter GmbH) összpontosíthat. A gyártási részlegre már jó pár éve kereste a vevőt a DHL és úgy volt, hogy meg is szűnhet a teljes StreetScooter üzletág, ha nem érkezik alkalmas partner. Az ügy egy időben komoly port is kavart Németországban, egy helyi politikus még Elon Musknak is írt egy levelet, amiben arra kérte őt, hogy vegye meg a StreetScootert, ezzel megmentve a vállalatot.