A BYD példátlan növekedést tapasztalt 2021 második felében és ennek apropójaként 1,2 millió elektromos autót értékesítene 2022-ben.
Minden jel arra utal, hogy a kínai BYD autómárka ráfordulása az elektromos autós irányra maximálisan megérte nekik. Az eladási számok magukért beszélnek, a BEV (tisztán elektromos) és PHEV (plug-in hibrid) kategóriákban tavaly összesen több, mint félmillió járművet sikerült eladniuk, ami bámulatos eredmény egy év alatt.
Darabszámok tekintetében 272.493 darab BEV, 228.429 darab PHEV és 8916 elektromos haszongépjármű, valamint busz gördült le a BYD gyártósorairól 2021-ben. Ezzel pedig 231 százalékos növekedést értek el a 2020-as évhez képest. Azonban a BYD nem áll meg itt, sőt.
Egyes kínai sajtóanyagok (pl.: CnEVPost) szerint a kínai BYD a 2022-es évre minimum 1, de inkább 1,2 millió legyártott elektromos járművet tervezett be. Vagyis dupláját annak, amit 2021-ben produkáltak. Felosztásban nagyjából fele-fele alapon adná a szerepeket a gyártó az egyes hajtásláncoknak, vagyis 600.000 BEV és 5-600 000 PHEV legyártása és értékesítése a cél.
Ezzel a darabszámmal pedig rögtön megszerezhetnék a kínai e-autós piac közel 20 százalékát. A viszonylag magas PHEV jelenlét nem véletlen, a világszerte csökkenő kereslet ellenére ezen meghajtás iránt. A BYD saját felméréseiből azt szűrte le, hogy a PHEV autók iránt is folyamatosan nő a kereslet, csak novemberben 200.000 ilyen járművet tudtak eladni. Egy új talajnak pedig átlagosan 4 hónapot kell egy ilyen autóra várnia.
A BYD az egyik leginnovatívabb kínai autómárka, ami elektromos autók gyártásával is foglalkozik. A 2021-es év igazán izgalmas volt az e-autós részlegnek, ezek közül az egyik legnagyobb hír az volt, hogy a márka megszünteti a tisztán belsőégésű kínálata java részét. Csupán 3 ilyen modell marad náluk, az sem sokáig (ez a 3 modell a kínálat 10 százaléka nagyjából).
De a BYD szintén szeptemberi nagy dobása volt, amikor bemutatták a saját fejlesztésű padlólemezüket, ami az e-platform 3.0 nevet kapta és igen erősen épít a BYD saját fejlesztésű Blade celláira.
Akinek pedig itt Európában is szimpatikus a kínai BYD kínálata, annak sem kell szomorkodnia, hiszen sok más kínai márkához hasonlóan a BYD elektromos autói is megtaláltak az útjukat Európába. Az első Tang SUV-k még tavaly nyáron érkeztek meg Norvégiába, az ellátás pedig folyamatos.