Idén áprilisban érkezett a hír, hogy az egyik legnagyobb kínai, elektromos autókat is egyre nagyobb mértékben gyártó márka, a BYD szintén belátta, hogy a belsőégésű motorral szerelt autók alapjára építeni elektromos autót hosszú távon nem buli.

Kell egy dedikált platform, amire csak a tisztán elektromos autók épülnek, a BYD megoldásában ez az e-platform 3.0 nevet kapta. A padlólemezről akkoriban nem sokat lehetett tudni, de azt igen, hogy az is a 800 V-os rendszerfeszültséget használja, ami szerencsére egyre több elektromos autó ismérve. Ismét elhangzott az erre épülő autók kapcsán, hogy itt 1000 km hatótávról, dupla elektromos motorról, összkerékhajtásról és 5 perc alatt 150 km hatótáv betöltéséről beszélhetünk.

Most újabb adatokat közölt a gyártó, így nézzük meg, mire számíthatunk az új padlólemez kapcsán:

  • A BYD saját fejlesztésű jármű-operációs rendszere (bővíthető, frissíthető és teljesen nyitott a fejlesztők számára).
  • A kulcsfontosságú modulok kisebbek, könnyebbek, erősebbek és alacsonyabb energiafogyasztásúak.
  • Alapkivitelben is elérhető az új hőszivattyús technológia, mellyel akár 20% -kal nagyobb lehet a hatótáv.
  • Az energia felhasználásának hatékonysága már több, mint 89%.
  • Az energiafogyasztás 100 km -re vetítve 10%-kal csökkent az eredeti adatokhoz képest.
  • 2,9 másodperc a 0-100 km/h gyorsulás.
  • Akár 1000 km hatótáv (vélhetően a sokkal engedékenyebb NEDC szerint).
  • 800 V akkumulátoros rendszer és ultragyors töltés: 5 perc szükséges 150 km hatótávolsághoz.
  • Blade cellák LFP kémiával.
  • Az akkupakk az autó része lesz, ezzel is növelve a torziós merevséget.
  • Alacsony, akár 0,21 Cd légellenállási együttható.

A bejelentés kapcsán szóba került még a Blade cella is, amiről a BYD az alábbi rövid videót tette elérhetővé:

Az új akkucella vélhetően a BYD egyik legnagyobb ütőkártyája lehet a közeljövőben, amiből éves szinten 35 GWh kapacitás előállítását tervezi Kínában (Chongqing) a BYD.

Már tavasszal is megszellőztette a BYD az Ocean-X tanulmányautót, aminek most a formai megoldásait vehetjük szemügyre és vélhetően ez lesz az első autó, amit a gyártó megépít az új padlólemezre.

Az új BYD elektromos autóról, mindössze annyit tudni, hogy szedán formával, Blade cellákkal és e-platform 3.0-ra épülő karosszériával érkezik az újdonság.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!