Elkészült a 150 ezredik BYD Han elektromos autó

0

A BYD a napokban gyártotta le a 150 ezredik Han elektromos modelljét, amit a BYD saját Blade akkumulátorával szerelnek.

Meglátásom szerint jól döntött a kínai BYD, amikor elkezdte az elektromos modelljeit komolyabban nyomin a vásárlók felé. Hiszen az igény azóta is nő az ilyen meghajtású autókra, szerte a világon, így Kínában is. Jól példázza ezt a BYD ottani eredménye, az őszi eredmények alapján havonta tízezerrel több elektromos autó adnak el az országban. Szeptemberben 70.000, októberben 80.000, míg novemberben már 90.000 felett jártak az eladott elektromos BYD modellek.

Azt hihetnénk, hogy ebből a rengeteg eladott BYD e-autóból a crosssoverek és az SUV-k a legnépszerűbbek, de az igazság nem is állhatna távolabb ettől a párostól, hiszen a BYD eladásaiban folyamatosan egy elektromos szedán, a Han áll az élen. Ebből novemberben 12.841, 2021 eddig eltelt időszakában 140.000 darab kelt el.

Ha pedig egy termék sikeres, akkor abból a lehető legtöbbet kell gyártani, hiszen azt el is lehet adni. A napokban pedig sikerült a Han történetében elérni egy újabb mérföldkövet, hiszen elkészült a százötvenezredik BYD Han szedán Kínában. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Han eredetileg egy tisztán elektromos modell volt és 2020 júliusa óta gyártják. Egy hónappal később készült belőle PHEV változat is, ami azóta is elérhető. 2021 elejére elkészült a százezredik Han, az év végére, vagyis mára pedig befutott a 150.000 darabról a hír. Ebből több, mint 100.000 a BEV, míg a maradék a PHEV verzió.

A tisztán elektromos BYD Han főbb tulajdonságai:

  • Akár 605 km NEDC hatótáv
  • Két opció az akkupakk kapacitásának megválasztásakor:
    65 kWh-s akkupakk az 506 km NEDC hatótáv érdekében, első kerék meghajtással
    77 kWh-s akkupakk az 605 km NEDC hatótáv érdekében, első kerék meghajtással és 550 km NEDC hatótávval összkerékmeghajtás esetén.
  • Blade Battery – Lítium Vas Foszfát (LFP) kémiával
  • 0-100 km/h gyorsulás 3.9 másodperc alatt az összkerekes verzió esetében.
  • Teljesítményszintek:
    FWD (163 kW)
    AWD (163 kW első + 200 kW hátsó)
  • Nagy hatékonyságú szilikon karbid MOSFET inverter
  • DC villámtöltés 30-ról 80 százalékra 25 perc alatt, 10 perc alatt 135 km-re elegendő energia betáplálása
  • Légellenállási együttható: 0.233
  • Hossz 4980 mm, Szélesség 1910 mm, Magasság 1495 mm, Tengelytáv 2,920 mm

A BYD már most azon dolgozik, hogy végül minden elektromos autóját fel tudja ruházni a Blade cella nyújtotta előnyökkel, ezek ráadásul karöltve érkeznek az e-platform 3.0 tudásával.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!