Leállítja a Hyundai a belsőégésű motorokat fejlesztő brigádját, hogy legjobban az elektromos autók fejlesztésére összpontosítson.
Az elektromos meghajtás egyre nagyobb térnyerése folyamatosan arra buzdítja az autógyártókat, hogy ők is növekvő figyelmet szenteljenek a témának, hiszen a világ errefelé halad. És aki most jól helyezkedik, annak hosszú távon is biztosítva lesz a jövője.
Ez a növekvő figyelem a belsőégésű motorokat érinti leginkább hátrányosan. Konkrétan az évtized végére nem nagyon lesz az új modellekben ilyen technológia, legalábbis Európában és az Egyesült Államokban biztosan nem. A nagy nevek egymásra licitálva jelentik be, hogy nem csak a forgalmazással, hanem ezzel együtt a további fejlesztésekkel is leállnak rövid időn belül. Most a dél-koreai Hyundai került képbe ezzel kapcsolatban, egyelőre csak sajtóhírek és pletykák formájában, hivatalos kommunikáció egyelőre nincs a hírrel kapcsolatban.
A Business Korea Karácsony előtt bedobta a hírt, miszerint a Hyundai is befejezi a belsőégésű motorjainak fejlesztését, amit jelenleg a dél-szöuli Namyang Research Institute-ben végeznek. A cikkben az is szerepel, hogy az autógyártó erőátviteli csoportját villanyosítás-fejlesztő csapattá szervezték át, továbbá létrehoztak egy akkumulátorfejlesztő csoportot is.
Ha ez nem lett volna elég, így Karácsony után újabb cikk jelent meg a témában, ezúttal a The Korea Economic Daily írt ugyanerről. Ők ugyanezt a fejlesztőközpontot említik, ahol hamarosan le fognak állni a belsőégésű motorok fejlesztését elősegítő munkák. Ők már konkrétumra is alapozzák kijelentésüket. Konkrétan egy kiszivárgott belsős kommunikációra hivatkoznak: egy körlevélre, amit Chung-Kook Park (a Hyundai új kutatási és fejlesztési vezetője) küldött az érintett dolgozóknak:
„Saját motorfejlesztésünk nagy eredményeket ért el, de meg kell változtatnunk a rendszert. Fejlesztenünk kell, aminek alapját a múltban elért eredményeink adják majd.”
A pletyka egybeesik a Hyundai felső szintű irányításában és átszervezésében bekövetkezett jelentős átalakításokkal. Albert Biermann a közelmúltban bejelentette visszavonulását a vállalat kutatás-fejlesztési vezetőjeként és Peter Schreyer dizájnfőnök is új pozíciót kap. Az autógyártó emellett több mint 200 különböző vezetői promóciót jelentett be, amelyek több mint egyharmada a K+F részlegben történt. Hogy pontosan milyen átszervezés zajlik épp a márkán belül, az egyelőre titkos, de vélhetően amint működőképest lesz az új vállalati struktúra, a Hyundai be fog számolni annak célkitűzéseiről, melyek közül az egyik a belsőégésű motorok fejlesztésének elhagyása lehet.