Elkészült a Mercedes-Benz elektromos meghajtású zászlóshajójának, az EQS-nek az Euro NCAP töréstesztje, amiről most mi is beszámolunk. Azt hiszem egyetért velem mindenki, hogy a teszt eredménye kapcsán nem volt bennünk egy szemernyi kétség sem annak kimenetelét illetően, a 2480 kg-os bálna kimaxolta a lehetőségeit. Nézzük is, mit mutatott az EQS az arénában:
A törés részletei az alábbiakról tanúskodnak:
- Felnőtt utasok védelme: 96 százalék
- Gyermek utasok védelme: 91 százalék
- Gyalogosok védelme: 76 százalék
- Biztonsági Asszisztensek: 80 százalék
Aki még több részletre kíváncsi, annak ajánljuk, hogy látogasson el az Euro NCAP honlapjának vonatkozó részére, amin az EQS a főszereplő.
A teszt az alábbi részfolyamatokból épült fel:
- Elülső ütközési teszt – az autó szélességének 50%-a ütközik a szembejövő és deformálódó akadályba (mindkettő 50 km/h/31 mph sebességgel halad).
- Elülső ütközési teszt – az autó 50 km/h (31 mph) sebességgel ütközik egy merev, teljes szélességű akadálynak.
- Oldalsó ütközési teszt – egy mozgatható, deformálható akadály 60 km/h (37,3 mph) sebességgel ütközik a vezetőoldali ajtóval.
- Lámpaoszlop teszt: a tesztelt autót oldalirányban egy merev oszlopba rohan 32 km/h (20 mph) sebességgel.
Az EQS nem csak a Mercedes-EQ legelső teljesen elektromos prémium limuzinja, de egyben a világ első luxuslimuzin villanyautója is. Ezt a kivételes státuszt azonnal szemlélteti a modell formaterve, amely a funkció és az aerodinamika páratlan egyensúlyát vegyíti az innovatív esztétikával.
A teljes hosszúság 5216 milliméter, amelyhez 1926 milliméteres szélesség és 1512 milliméteres magasság társul. A tekintélyes méretek dacára a modell fordulékonysága kivételes: a hátsótengely-kormányzás opciójának köszönhetően a fordulókör mindössze 10,9 méter. Nem csak a belső tér, de a csomagtartó mérete is óriási: alaphelyzetben 610 literes tér található hátul.
Az EQS új generációs akkumulátorai sokkal nagyobb energiasűrűséggel rendelkeznek, mint az eddigi EQ-modellek megoldásai. A legnagyobb akkumulátor nettó 107,8 kWh-s kapacitása körülbelül 26 százalékkal nagyobb, mint az EQC akkumulátoráé. A tartósságot pedig 70 százalékos kapacitásra vonatkozó 10 év vagy 250.000 kilométeres garancia szavatolja.
A hajtásrendszertől függően 10- vagy 12-cellás modulokba rendezett akkumulátorok 90 vagy 107,8 kWh-s felhasználható kapacitást kínálnak. Optimalizált kialakításuk 10 százalék alá csökkenti a létrehozásukhoz szükséges kobalt mennyiségét, későbbi újrahasznosításuk pedig a Mercedes-Benz átfogó stratégiájának részét képezi. Az EQS akkumulátorai a németországi hedelfingeni gyárban készülnek, 2022-től karbonsemleges eljárással.