Az ígéretek szerint kétszer akkora hatótávolságot kínál a Lightyear legújabb modellje, mint egy hasonló árú tisztán elektromos elektromos autó. Viszont ötször kevesebb töltést igényel.
A SEV (Solar Electric Vehicle), vagyis a napelemes elektromos autók kategóriája még viszonylag újkeletű. A SEV-ek egyik legismertebb szereplője a Lightyear, és első autójuk, a Lightyear One. Ez egy valóban működő koncepció. Legutóbb 710 km-t tett meg az autó egy zárt pályán, mindezt csupán egy 60 kWh-s akkupakkal a gyomrában és természetesen sok-sok napenergiával.
A Lightyear úgy tervezte meg a Lightyear One nevű modelljét, hogy a tetején elhelyezett napelemeken kívül elektromos töltőcsatlakozás is lesz rajta, amely Type 2 és a CCS csatlakozószabványokat is támogatja, így egy átlagos háztartási aljzatról is feltölthető 8 óra alatt. Az innovatív jármű koncepciójának lényege viszont, hogy több hónapon át üzemeltethető kizárólag napenergiával. A csomagtartó kapacitása több mint 900 literes, ami a hátsó ülések lehajtásával legalább 1400 literre bővíthető, vagyis nagyobb tér áll rendelkezésre, mint a legtöbb SUV-ban. Így a bőröndöktől kezdve a bicikliken és sporttáskákon át a felfújható csónakokig szinte bármit bele lehet pakolni, ami egy család számára kellhet a nyaraláshoz.
Mindez szép és jó, ám egy komoly probléma van az autóval, ez pedig az ára. Ami a dolgok jelen állása szerint 150.000 euró környékére lesz belőve, ezért közel sem nevezhető a tömegek által elérhető árszintnek.
Most ezt a nagy hátrányt is leküzdené a Lightyear, hiszen értesülések szerint készülnek egy második napelemes autóval is (talán Lightyear Two néven), amit viszont mindössze 30.000 eurós nyitóáron adnának.
A méretek és a technikai paraméterek egyelőre ismeretlenek. A Lightyear szerint a Two még mindig kétszer akkora hatótávolságot biztosítana, mint egy hasonló árú tisztán elektromos autó (BEV) napelemes töltés nélkül és ötször kevesebb töltést igényel, mint egy BEV-kategóriás jármű. Csakúgy, mint a One, a Two is egy nagy napelem-rendszerre támaszkodik, hogy saját energiát biztosítson. Viszont a jövő évi modellhez képest hatékonyabban fel tudja majd használni a rendelkezésre álló fotonokat.