A tisztán elektromos Kia EV6 modellje egy szinten szerepel a jávorszarvasteszten a Porsche Taycan Cross Turismo-val.
Ha valakit eddig az tartott vissza a Kia EV6 vásárlástól, mert kíváncsi volt a típus által hozott jávorszarvasteszt eredményeire, annak most jó hírrel szolgálhatunk. A teszt alapos ismerője, a km77 ezúttal is tette a dolgát és a Kia EV6 ezen képességeit vette górcső alá. Nézzük is a vizsgálatról készült videót, a részleteket alább mondjuk el:
A tesztelt darab egy GT-Line kivitel volt, 77,4 kWh kapacitású akkupakkal, hátsó hajtott kerekekkel (168 kW teljesítménnyel) és Continental ContiPremiumContact 6 abroncsokkal (225/45 R20 H XL). Az eredmények meglehetősen jók és a videó szerint a Kia EV6-ban érzékeny kormányzás, szilárd felfüggesztés és a karosszéria irányíthatósága is kiváló. A gumik tapadását sem szokványosként minősítették, vélhetően pozitív irányban vélekedtek ebben a tekintetben az abroncsokról.
Eleinte regeneratív fékezéssel tesztelték az autót, de a sofőr nehezen tudott nagy sebességet elérni, miközben elkerülte az akadályt. Amikor a regeneratív fékezést a négy közül a harmadikra (majdnem a legerősebbre) állították be, az eredmény a következő lett:
- Indulási szakasz: 78 km/h
- Középső szakasz: 66 km/h
- Befejező szakasz: 42 km/h
A teszt további szakaszaiban a pilóta számára hasonló lehetőségek álltak rendelkezésére, mint amikor a regeneratív fékezés aktív volt. Összességében elmondható, hogy az erős regeneratív fékezés nemcsak kényelmes és gazdaságos (a fékhasználat csökkentése), hanem környezetbarát (kevesebb fékpor), és érezhetően javítja a vezetés biztonságát. Ennek elsősorban az az oka, hogy az autó azonnal lassítani kezd, amikor a vezető leveszi a lábát a gázpedálról.
A videó második részében is a Kia EV6-ot szlalomozás közben láthatjuk, amit kényelmesen abszolvál a maga 72 km/h-s sebességével. Az eredmények összességében kiválónak mondhatók és a legjobbak közé tartoznak.
A tesztelt autó nem azonos az EV6 legerősebb kivitelével, ami maga a GT. A GT ugyanis kétmotoros, összkerékhajtású, összteljesítménye 585 LE (430 kW), kombinált forgatónyomatékának maximuma pedig 740 Nm. Így ez a változat mindössze 3.5 másodperc alatt gyorsul állásból 100 km/h-ra. Végsebessége pedig eléri a 260 km/h-t. Valamennyi változat közül kizárólag a GT kivitelhez a hagyományos differenciálzár szerepét átvevő elektronikus szabályozórendszer is jár, így az EV6 GT vezetője a végletekig kiélvezheti autója különleges menetteljesítményeit, miközben a biztonság végig tökéletes marad.