Elektromos kamionokat tesztel a Skoda

0

A Skoda a két első elektromosan hajtott kamionját teszteli, melyeket első sorban rövid távú, országon belüli szállításra optimalizáltak.

A próba helyszíne a csehországi Mlada Boleslav. Ezek a járművek a tervek szerint legkésőbb jövő év májusáig felváltják a dízelmotoros nyerges vontatókat a tesztként használt útvonalakon. Ha beválnak az elektromos kamionok, a Skoda további elektromos teherautók beszerzését tervezi, hogy a kibocsátásmentes szállítási megoldást minél szélesebb körben tudják alkalmazni.

A két nyergesvontató már október 1-je óta próbaüzemben van. A következő lépésben 2022 júniusától speciális gyártmányú, rövidített félpótkocsik szállítják az elektromos autók akkumulátorait a Mlada Boleslavban működő üzemből. Ennek érdekében szállítószalagos technológiával szerelik fel őket, amely lehetővé teszi a raklapról történő automatikus be- és kirakodást.

Az eddigi tapasztalatok egyértelműen pozitívak. A Skoda igazgatótanácsának tagja, Michael Oeljeklaus elmondta, hogy a két tisztán elektromos kamion sikeres próbaüzeme után a vállalat gyorsan átalakítja a flottáját. A tisztán elektromos teherautókkal ugyanis kiválóan meg tudják oldani a belső, üzemi szállításokat.

Oeljeklaus, aki a Skoda logisztikájáért is felel, a jövőben elektromosan hajtott teherszállítókkal szeretné megoldani az alkatrésztranszportot, de nem csak az üzemen belül. Kifejtette, hogy a helyi beszállítóikat is ösztönözni kívánják.

“Ez azt jelenti, hogy középtávon az az elképzelés, hogy az üzemünk közvetlen közeléből teherautóval szállított összes alkatrész zéró helyi károsanyag-kibocsátással jusson el a gyártósorainkra.”

A cég közleményével együtt megjelent sajtófotó szerint a két kamion Framo modell. Ezek hatótávolsága (80 kilométer, töltési ideje pedig 4,5 óra) elegendő az üzemen belüli használatra, mivel itt a távolságok rövidek. A tervezett külső helyszínre történő szállításokhoz azonban valószínűleg nagyobb akkumulátorral szerelt teherautókra lesz szükség.

 A Skoda még nem adott ki arra vonatkozóan hivatalos közleményt, hogy pontosan hány elektromos teherautót kívánnak a  jövőben forgalomba helyezni az üzemben és környékén, és mekkora lesz a megcélzott CO2-megtakarítás.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”