Dupláz a Ford. Évente 600 ezer elektromos autót gyártana

0

A Ford a napokban bejelentette, hogy 2023-ra megduplázta elektromos járműgyártási kapacitását évi 600.000 elektromos járműre.

A magam részéről szeretek arról olvasni, ha egy adott autógyártó, aki eddig az elektromos autózást koloncnak, vagy úri passziónak tartotta, most maga is felül erre a vonatra. Tipikus példa erre a Ford, akik az elmúlt 1-2 évet leszámítva nem nagyon erőltették meg magukat a témában. Azonban Jim Farley vezérigazgató felismerte, hogy melyik a helyes irány és ennek szellemében rögtön az egyik legerősebb húzónevüket dobták be, amire az elektromos meghajtásra való átállás vár. Így született meg 2019 novemberében a Ford Mustang Mach-E.

A siker nem maradt el, így a Ford egy újabb biztos bevételi forrását kockáztatva jelentette be, hogy elkészítik a Ford F-150 pickup elektromos változatát és hamarosan csak ilyen hajtáslánccal lesz elérhető az egyelőre belsőégésű motorral is készülő autó. Az elektromos verzió Ford F-150 Lightning néven érkezett meg idén májusban, lenyűgöző tudással és ehhez képest kiváló árcédulával.

A Ford döntése azóta többszörösen is helyesnek bizonyult. Az F-150 Lightning esetében Jim Farley, a Ford vezérigazgatója elmondta, hogy az első napon 20 ezer megrendelés érkezett az F-150-re, majd rá egy napra megerősítette, hogy az első 48 órában több, mint 44 ezer előfoglalás érkezett az F-150 Lightning-re. November elején már 160.000 előrendelésnél járt a típus és nagyon nem úgy tűnik, hogy lankadna az érdeklődés a pickup iránt. Farley szerint a sikerük annak köszönhető, hogy legnagyobb neveiket dobták be a versenybe a vásárlók kegyeiért (Mustang, Transit, F-150).

Ha pedig valamit keresnek, akkor abból sokat el is lehet adni, csak legyen elég termék. Ennek érdekében Farley szerint a Ford 2023 végéig globálisan 600.000 elektromos autót fog legyártani, kétszeresét az eddig tervezett mennyiségnek.

Ez pedig még csak a kezdet. Ugyanis, ha beindul a tervezett hatalmas elektromos autós Ford gyár, a Blue Oval City, akkor a számok még meredekebben emelkedni fognak. Farley szerint a céljuk legalább a második legnagyobb elektromos autó gyártó lenni a következő években. Már-már azt hihetnénk, hogy végre egy márka, akik nem a Tesla babérjaira akarnak törni, de aztán a Twitter posztot tovább olvasva kiderül, hogy a kínálat szélesítésével és a gyártás további pörgetésével csak az első hely a céljuk végső soron.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!