Kiválóan szerepelt a Hyundai IONIQ 5 a törésteszten

0

A vadonatúj Hyundai IONIQ 5-öt nemrég tesztelte az Euro NCAP, és megkapta a legmagasabb 5 csillagos biztonsági minősítést. Az IONIQ 5 kiváló passzív és aktív biztonsági rendszerekkel rendelkezik.

Az egyes autók biztonsági szintjét sok jellemzővel le lehet írni, de talán a legbeszédesebb az Euro NCAP törésteszt. És a folyamat végén kiadott besorolási értékek, melyek olyan tulajdonságokról mesélnek, mint a gyalogosvédelem, utasvédelem, vagy éppen a sofőrt segítő biztonsági asszisztensek.

Ezúttal egy 1910 kg öntömegű Hyundai IONIQ 5 került be a tesztpályára, amit bizony alaposan össze is törtek. Az autótól sokat vártak, nézzük hát, miként teljesített az elektromos IONIQ 5:

Természetesen az IONIQ 5 hozta az öt csillagot, vagyis kiváló lett a törlesztesz, de másszunk bele alaposabban a részletekbe. A törésteszt maga az alábbi fázisokból állt össze:

  • Frontális ütközési teszt, ahol az autó 50 km/h-val ütközik egy merev, teljes szélességű akadálynak.
  • Frontális ütközési teszt, ahol az autó szélességének 50%-a ütközik egy szembejövő akadállyal (mindkettő 50 km/h sebességgel halad).
  • Oszlopteszt – a tesztelt autót oldalirányban egy merev oszlopba lökik 32 km/h sebességgel.
  • Oldalsó ütközési teszt – egy mobil akadály 60 km/h sebességgel ütközik a vezetőoldali ajtóba.

A bevezetőben beszéltem az egyes vizsgálati szempontokról és az ott elérhető maximális pontszámokról, amik kiadják a legjobbnak számító 100 százalékot. Ezek közül az alábbi megoszlásban jöttek ki az értékek:

  • Gyermek utasok védelme: 86 százalék
  • Felnőtt utasok védelme: 88 százalék
  • Gyalogosok védelme: 63 százalék
  • Biztonsági Asszisztens szolgáltatások: 88 százalék

A legutolsó szempont 88 százaléka az IONIQ 5 esetében továbbra is az egyik legjobbnak mondható, mert bár a Tesla Model 3 is ugyanilyen, míg a NIO ES8 92 százalékot kapott, azt is tudni kell, hogy a szempontrendszer minden évben másként épül fel. A gyalogosvédelem relatív alacsony értékén pedig nem kell meglepődnünk, ez sajnos minden SUV/Crossover esetében ezen érték környékén alakul.

A típus gyorsan a Hyundai egyik legkeresettebb autója lett, amihez ezek az értékek még inkább hozzátesznek. A népszerűség pedig egyre több formában ölt alakot, hiszen éppen most lett az IONIQ 5 a 2022. Év Német Autója, az „Új Energia” kategóriában. Itthon is örülhetnek az IONIQ 5 tulajok, köszönhetően többek között az MVM Mobility akciójának:

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!