Sajtóértesülések szerint a Volkswagen egy teljes új gyártócsarnok építését tervezi a közelgő Trinity projektjükkel kapcsolatban Wolfsburgban.
A Volkswagen wolfsburgi üzemével kapcsolatosan egyre több pozitív hír érkezett mostanában, melyek legfőképp az elektromos autók itten gyártásának beindításával vannak kapcsolatban. Néhány napja Herbert Diess vezérigazgató emelte fel a szavát a wolfsburgi székhely átalakításával kapcsolatosan. Kiemelte, hogy ha nem lépik meg a bővítést vagy az átalakítást akkor annak veszélyes következményei lehetnek.
A német Manager Magazin szerint ismét szóba került Wolfsburg neve a Volkswagen döntéshozóinál és ezúttal is elektromos autók gyártásával kapcsolatban. Ezúttal immár némi konkrétumot is tudni vél a magazin. Pletykák szerint a Volkswagen ide tervezi hozni a korábban emlegetett új elektromos csúcsmodell, a Trinity gyártását. Az új autó nem egy már létező modelltől venné el a gyártási kapacitást, a Volkswagen dedikált épületet építene az autó gyártásához.
Az első hírek 2020 decemberében érkeztek az autóról és a kapcsolódó projektről. A “Trinity” projektnév a latin “trinitas” szóból ered, jelentése pedig szentháromság, hármas egység. Ennek megfelelően a Trinity három kulcsfontosságú témára épül: egy teljesen új fejlesztésű elektromos platformra a legkorszerűbb szoftveres háttérrel, a kínálati rendszer egyszerűsítésére és egy teljesen hálózatba kapcsolt, intelligens gyártásra a wolfsburgi központi üzemben.
A jövő járművei, mint amilyen a Trinity is, lényegesen kevesebb változatban készülhetnek és a fizikai elemek nagyrészt szabványosítva lehetnek. Az autó fedélzetén virtuálisan minden megtalálható, az ügyfelek pedig bármikor igény szerint aktiválhatják a kívánt funkciókat a jármű digitális ökoszisztémáján keresztül. Ez lényegesen csökkenti a gyártás összetettségét.
A gyártás kapcsán elmondható, hogy állítólag a döntéshozók ki is választották a helyszínt a wolfsburgi létesítményen belül. A korszakalkotó gyár jelenleg egy parkolóként funkcionál a Hall 54 nevű üzemegység mellett, ahol a Golf készül. Az információkat nem kívánta megerősíteni a Volkswagen.
A jelentés szerint az új gyári létesítmény további célja a wolfsburgi üzem logisztikai korszerűsítése, amit Herbert Diess korábban többször is kritizált. A nagymértékben automatizált gyárépületek nagyobb valószínűséggel lesznek egyszintesek, nem pedig kétszintesek és könnyebben megközelíthetőre tervezik a teherautók számára. Diess ezzel is a Tesla nyomdokain haladna, minél jobban egyszerűsítve a gyártást, csökkentve a költségeket és az ehhez szükséges időt.
További érdekesség, hogy az ilyen új üzemrészek, mint a most tervezett is jelentősen csökkenti a szükséges létszámot. Ennek ellenére a szakszervezetek is áldásukat adták az új létesítményhez. Wolfsburgban jelenleg csak belsőégésű autók készülnek, a Trinity lenne az első elektromos autó, amit itt gyártanának.