Jövő év elejétől teljesen átáll a klasszikus brit elsőkerék-meghajtású Moke az elektromos autógyártásra. Ma a vállalat bejelentette, hogy az előrendelések után 2022 nyarától indulhatnak a kiszállítások.
A nagy márkák bejelentése után, egyre több kisebb autómárka is beáll a sorba, csatlakozva ahhoz a kezdeményezéshez, hogy pár éven belül átállnak a tisztán elektromos modellek árusítására. Mai nap az angol Moke tette közzé újítását a sajtónyilatkozatában. Nem biztos, hogy mindenkinek ismerős a márka, de az általuk használt stílusjegyek biztosan mindenki eszébe ugyanazt juttatják, az ős-Minit. Ez pedig nem véletlen, hiszen mindkét autó gyártója közös (volt a Mini esetében, ami ma már a BMW tulajdona), ami a BMC (British Motor Corporation).
A Moke 1964 óta készül és Anglia egyik legnépszerűbb, valamint legismertebb autói közé tartozik. Eddig belsőégésű motor hajtotta ezeket a modelleket, ám ennek hamarosan vége. 2022 január 1. után csak tisztán elektromos változatok készülnek az autóból. A rendeléseket már jövő év elejétől le lehet adni az új Moke-okra, ám az első kiszállításokra 2022 nyaráig várni kell.
Az elektromos Moke listaára 34.410 eurótól indul, melyek nettó árak és nem tartalmazzák az esetleges állami támogatásokat sem. Jó hír, hogy ha valaki Anglián kívül venne egy ilyet, akkor nem kell a jobb-kormányos kivitel miatt szívnia, hiszen lesz bal-kormányos verzió is az elektromos Moke modellből.
Az új elektromos Moke végsebessége 100 km/h, míg a 0-55 km/h gyorsulást 4,5 másodperc alatt futja meg. Az autó teljesítménye 33 kW, melyhez csupán 800 kg öntömeg párosul. Sajnos az akkupakkról nem esett szó a sajtónyilatkozatban, csupán a hatótávot említik, ami 144 km egyetlen töltéssel. Ugyanez a helyzet a töltési teljesítménnyel is, csupán annyit tudni, hogy 4 óra alatt tölthető fel az autó akkupakkja, Type 2 csatlakozón keresztül. Erősen tippelhető az is, hogy ez csak AC fedélzeti töltő meglétét jelenti, DC villámtöltés nincs. A hasmagasság 18 cm, míg a hosszúság 3225, a szélesség 1660 és a magasság 1546 milliméter.
Minden Moke kézzel kerül összeszerelésre Angliában, melyet 700, jól képzett alkalmazott végez majd. A gyárat a Fablink Group üzemelteti, melyet az angol kormányzat is támogatott pénzzel.