A Polestar a Porschét vette célba, mint fő versenytársát

0

Az újonnan induló elektromos autógyártó, a Polestar a Porschét vette célba, mint fő versenytársát. Ezt a merész állítást a Polestar vezérigazgatója, Thomas Ingenlath mondta egy interjújában. 

Nincs azzal baj, ha valaki a vállalkozása kapcsán merész célokat tűz ki, csak annak megvalósításhoz is legyen elég energiája és anyagi fedezete. A Polestar úgy gondolom van már abban a helyzetben, hogy merész célokat tűzzön ki maga elé. Melyekből szerencsére nincs hiány.

Thomas Ingenlath, a Polestar vezérigazgatója szerint, a Porsche lenne a közvetlen vetélytárs, akikkel megküzdenének a potenciális vásárlók kegyeiért (és persze a pénztárcájukért). Erről egy interjúban beszélt a vezérigazgató, amit az Auto Motor und Sport magazinnak adott.

„Versenyben állunk a Porschéval a legjobb elektromos meghajtású prémium sportautóért.”

A versengés természetesen a tisztán elektromos meghajtású modellek tekintetében zajlana. Ha így nézzük akkor most még kiegyensúlyozott a verseny, hiszen Polestar fronton ott a Polestar 2, míg a Porshce oldalán a Taycan. Utóbbi esetében további variánsok is megvehetőek (Cross Turismo, 4S).

Ha a közeli jövőt nézzük, akkor a Polestar a Polestar 3-at küldheti harcba, ami a Volvo új generációs, elektromos autókhoz tervezett padlólemezét kapja meg.

Azonban ne feledkezzünk meg a 2020 szeptemberében megismert Polestar Precept tanulmányautóról se. Az autó külső megjelenése futurisztikus, a szokatlan formavilágával, a hatalmas felnikkel és az újszerű lámpáival. Tehát összességében egy nagyon impozáns, sok szempontból újító modellre számíthatunk a Polestar-tól. Ami valóban ötvözi azokat a tulajdonságokat, melyeket egy modern elektromos autótól elvárhatunk. Ezek leginkább a technológia és a fenntarthatóság. Az elektromos Polestar-nál kifejezetten törekedtek arra, hogy újrahasznosított anyagokat használjanak fel a gyártásához.

A Porsche részéről jön a Macan, melyet jelenleg is tesztel a gyártó. További pletykák szólnak egy kisebb tisztán elektromos sportautó érkezéséről, amit a 718-as sorozatból építenének meg.

Az interjúban szó esett a karbonsemleges működésről is, ami a Polestar esetében Project 0 néven fut és 2030-ra tervezik elérni. Erről Ingenlath az alábbiakat mondta el:

„Ez egy gigantikus projekt. Az oda vezető úton pedig sok ismeretre fogunk szert tenni. Nagyban támaszkodunk a blockchain technológiára, ami annak ellenőrzésére, hogy honnan származnak a nyersanyagok és együttműködünk a beszállítókkal, közösen dolgozunk majd  az új folyamatokon, valamint anyagokon. Mindent meg kell kérdőjeleznünk, innovatívnak kell lennünk, és teljesen új technológiákra kell támaszkodnunk.”

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!