Az újonnan induló elektromos autógyártó, a Polestar a Porschét vette célba, mint fő versenytársát. Ezt a merész állítást a Polestar vezérigazgatója, Thomas Ingenlath mondta egy interjújában.
Nincs azzal baj, ha valaki a vállalkozása kapcsán merész célokat tűz ki, csak annak megvalósításhoz is legyen elég energiája és anyagi fedezete. A Polestar úgy gondolom van már abban a helyzetben, hogy merész célokat tűzzön ki maga elé. Melyekből szerencsére nincs hiány.
Thomas Ingenlath, a Polestar vezérigazgatója szerint, a Porsche lenne a közvetlen vetélytárs, akikkel megküzdenének a potenciális vásárlók kegyeiért (és persze a pénztárcájukért). Erről egy interjúban beszélt a vezérigazgató, amit az Auto Motor und Sport magazinnak adott.
„Versenyben állunk a Porschéval a legjobb elektromos meghajtású prémium sportautóért.”
A versengés természetesen a tisztán elektromos meghajtású modellek tekintetében zajlana. Ha így nézzük akkor most még kiegyensúlyozott a verseny, hiszen Polestar fronton ott a Polestar 2, míg a Porshce oldalán a Taycan. Utóbbi esetében további variánsok is megvehetőek (Cross Turismo, 4S).
Ha a közeli jövőt nézzük, akkor a Polestar a Polestar 3-at küldheti harcba, ami a Volvo új generációs, elektromos autókhoz tervezett padlólemezét kapja meg.
Azonban ne feledkezzünk meg a 2020 szeptemberében megismert Polestar Precept tanulmányautóról se. Az autó külső megjelenése futurisztikus, a szokatlan formavilágával, a hatalmas felnikkel és az újszerű lámpáival. Tehát összességében egy nagyon impozáns, sok szempontból újító modellre számíthatunk a Polestar-tól. Ami valóban ötvözi azokat a tulajdonságokat, melyeket egy modern elektromos autótól elvárhatunk. Ezek leginkább a technológia és a fenntarthatóság. Az elektromos Polestar-nál kifejezetten törekedtek arra, hogy újrahasznosított anyagokat használjanak fel a gyártásához.
A Porsche részéről jön a Macan, melyet jelenleg is tesztel a gyártó. További pletykák szólnak egy kisebb tisztán elektromos sportautó érkezéséről, amit a 718-as sorozatból építenének meg.
Az interjúban szó esett a karbonsemleges működésről is, ami a Polestar esetében Project 0 néven fut és 2030-ra tervezik elérni. Erről Ingenlath az alábbiakat mondta el:
„Ez egy gigantikus projekt. Az oda vezető úton pedig sok ismeretre fogunk szert tenni. Nagyban támaszkodunk a blockchain technológiára, ami annak ellenőrzésére, hogy honnan származnak a nyersanyagok és együttműködünk a beszállítókkal, közösen dolgozunk majd az új folyamatokon, valamint anyagokon. Mindent meg kell kérdőjeleznünk, innovatívnak kell lennünk, és teljesen új technológiákra kell támaszkodnunk.”