A BYD ünnepélyes keretek között pakolta fel az ezredik Tang modelljét, mely Európába érve elindulhat a hódító útjára az öreg kontinensen.
Augusztus elején írtuk meg, hogy a BYD egy újabb, száz darabos Tang flottát pakolt ki a norvégiai Drammen kikötőjében. Az első szállítmány szintén száz darabos volt, ami júniusban futott be Norvégiába.
A Tang több szempontból is fontos a BYD számára, hiszen ez a modell hivatott népszerűsíteni a márka imidzsét elektromos autós szempontból. Ugyanakkor a friss-fejlesztésű Blade akkumulátorok gyakorlati haszna is most mutatja majd meg magát igazán. Hiszen a Tang az első autó, amiben élesben kell megmutatnia tudását a cellának.
A napokban pedig a BYD felpakolta az ezredik Tang SUV-ját a Guangzhou kikötőben, hogy azok Norvégia partja felé vegyék az irányt. A BYD nem titkolt célja, hogy év végéig átadják az első 1500 darab Tang modellt az első szerencsés vásárlóknak.
Isbrand Ho, a BYD Europe ügyvezető igazgatója megjegyezte: „A BYD törekvése rendkívül fontos az „európai álom” projektünk folytatására. Főleg most, mikor az elektromos autók értékesítése jelentősen megnőtt az európai piacokon. Az időzítés nem is lehetne tökéletesebb. Örülünk a rengeteg pozitív visszajelzésnek, melyet a BYD Tang modellünk kapott Európában. Igyekszünk felülmúlni az ügyfeleink várakozásait és a Tang minden bizonnyal a segítségünkre lesz. Az ügyfelek elégedettsége a fő priorításunk és elkötelezettek vagyunk a szállítások iránt.”
A BYD Tang Norvégiában 599 900 norvég koronás (~20 690 000 Ft) áron nyit, amiért egy igen jól extrázott autót kapunk, melynek főbb ismérvei:
- WLTP hatótáv: 400 km
WLTP városi hatótáv: 528 km - 86,4 kWh akkupakk (Blade Battery – LFP; 166 Wh/kg)
- 0-100 km/h gyorsulás: 4,6 mp
- Végsebesség 180 km/h
- Dupla motoros, összkerekes
- Csúcsteljesítmény: 380 kW, 660 Nm
- AC : 7 kW
- DC: 110 kW (CCS Combo 2)
- Tömeg: 2 295 kg
- Vontatható tömeg: 1 410 kg