A BMW szerint a növekvő töltési sebesség és a gyarapodó töltőhálózat miatt, nincs szükség nagyobb hatótávú tisztán elektromos autókra.
A WhichCar legfrissebb cikke szerint, a BMW vezetője elárulta, hogy a bajor gyártó nem tervezi a 600 kilométernél nagyobb hatótávú tisztán elektromos autók gyártását. A lap szerint az autótulajdonosoknak a töltőinfrastruktúrára kell támaszkodniuk, ha hosszabb útvonalakt akarnak megtenni elektromos autóikkal.
David Ferrufino, a BMW i4 projekt vezetője úgy nyilatkozott a WhichCar lapnak, hogy a BMW egyáltalán nem az 1000 kilométeres hatótávú elektromos autókban látja a jövőt. „Ezer kilométeres hatótáv egyáltalán nem szerepel a céljaink között. A teljesen elektromos autóink számára a 600 kilométeres hatótáv bőven elegendő.”
Ferrufino elmagyarázta, hogy a BMW-nek megvan minden tudása az akkumulátorok fejlesztéséhez és a töltési sebesség növeléséhez. A nyilvános töltőhálózat pedig segíti az elektromos autók tulajdonosait, hogy eljussanak a céljukhoz. Hozzátette azt is, hogy az elektromos autók maximális hatótávolsága nagyban függ az autó használatától. „Nem gondoljuk, hogy az i3-nak szüksége lenne a 600 kilométeres hatótávra, mikor egy városi elektromos autó. Viszont ha az iX-ről vagy az i4-ről van szó, akkor szerintünk a 600 kilométer rendkívül ügyfélbarát megoldás.”
Továbbá a vezető elárulta, hogy inkább a töltőhálózat bővítése lenne a célravezető. A BMW ebben is hisz és ebben az irányban képzeli el a fejlesztéseket. Ha hihetünk a vezetőnek, akkor a BMW a jövőben is a 600 kilométeres hatótávot fogja megcélozni az elektromos autóval.