Egyes környezetvédők felszólítják a Toyotát. Szerintük a japán autógyártó a pénzét és befolyását nem kímélve az elektromos járművek fejlődésének útjában áll.
Úgy tűnik, a Toyota vezérigazgatójának szavai, melyekkel a belsőégésű motor további velünk maradását szorgalmazza, eljutott olyan fülekhez is, melyek tulajdonosainak nem tetszett.
A Toyota vezérigazgatója Akio Toyoda határozottan kiáll azon véleménye mellett, hogy a belsőégésű motort egyelőre nem kell nyugdíjazni. A száz éves technológia szolgálhatja az emberiséget a következő évtizedekben is. Ezen kijelentését pedig a japán emberek munkahelyének elvesztésével és gazdasági következményekkel támasztja alá. Legalábbis erről beszélt a legutóbbi nyilatkozatában.
Olvasóink is markánsan ki tudják fejteni véleményüket, de most Toyoda szavai eljutottak bizonyos környezetvédő csoportok képviselőihez. Akik úgy döntöttek, nem hagyják szó nélkül a dolgot. Szerintük a Toyota kihasználja a pénzét és a befolyását arra, hogy lassítsák az átállást a tisztán elektromos autókra. Bár a Toyota a hibrid rendszerek bemutatásával a kétezres évek elején úttörőnek számított a környezetvédelem terén, manapság tény, hogy nem igazán erőltetik az elektromosra váltást. Ez talán nem is lenne nagy probléma, de az, hogy erre a mentalitásra biztatja a többi japán autógyártót is, az már nem igazán korrekt.
Láthatjuk, hogy a teljes autóipar ráfordult a tisztán elektromos autók útjára, ennek ellenére a Toyota elzárkózik ettől. Mereven kitartanak a hibridek mellett. Ráadásul lobbitevékenységet is folytatnak az Egyesült Államok kormányzatánál, hogy az ottani állami támogatás úgy kerüljön átalakításra, hogy az végső soron lassítsa az átállást.
Ezt elégelte meg az Egyesült Államokban egy környezetvédő szervezet, a Plug In America képviselője, Paul Scott.
„A klímaóra ketyeg és el kell kezdenünk ütni a szennyezőket ott, ahol nekik fáj – a pénzüknél. Egy EV márkakereskedésben dolgoztam, de nem a Toyotánál és elmondhatom, hogy ez a legjobb esélyünk a változásra, a szövetségi jogszabályok mellett. Az autóipar egyetlen dolgot utál csak igazán: a kevés eladást. A rossz reklámot pedig még ennél is jobban. A Toyota pedig mindkettőt megérdemli, mert benzinfüggővé tesznek bennünket.”
Scott bojkottot is szervez a Toyota termékei ellen, mely érdekében nyílt levelet tett közzé, amihez számos környezetvédelmi csoport csatlakozott azóta. Remélhetően a Toyota tevékenysége pedig visszaszorul minimum olyan szintre, hogy ne lobbizzon. Ha kitart a hibridek mellett, tartsa meg a véleményét magának.