Megduplázta elektromos autó eladásait a Hyundai

0

A Hyundai döntéshozóinak fejében furcsa gondolatok lehetek most. A globálisan vett eladások (belsőégésű motorral szerelt autók dominálnak) 2,7 százalékkal csökkentek 2020 és 2021 augusztusa között (298 194 darabbal).

Viszont az elektromos meghajtással szerelt autók iránti igény több, mint a kétszeresére nőtt.

Az idei augusztussal ráadásul ismét rekordot döntött az elektromos modellek eladása (114 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest). Így az összes eladott Hyundai 4,8 százaléka elektromos volt.

Az adatok a globálisan vett piacokat veszi alapul és mindenféle elektromos meghajtású modellre vonatkozik, kivéve a hibrid kategóriát. Hajtálánc szerint így alakulnak a számok:

  • BEV (tisztán elektromos autók): 10 311 darab (75 százalékos bővülés)
  • PHEV (plug-in hibrid): 4045 darab (399 százalékos bővülés)
  • Totál akkumulátoros: 14 356 darab (114 százalékos bővülés)
  • FCEV (hidrogén üzemanyagcellás): 610 darab (10 százalékos csökkenés)

Az alábbi grafikont az Insideevs készítette el, amin szemléletesen látszanak az eredmények.

Az év eddigi eredményeit tekintve elmondhatjuk, hogy több, mint 94 000 elektromos autót adott el a Hyundai. Ezzel pedig 36 százalékos növekedést ért el a tavalyi év ezen időszakához képest.

  • BEV (tisztán elektromos autók): 68 663 darab (11 százalékos bővülés)
  • PHEV (plug-in hibrid): 25 531 darab (260 százalékos bővülés)
  • Totál akkumulátoros: 94 194 darab (36 százalékos bővülés)
  • FCEV (hidrogén üzemanyagcellás): 6331 darab (33 százalékos csökkenés)

Típusok tekintetében az alábbi számok ismerhetők 2021 augusztusában:

  • Hyundai Ioniq 5 – 6706 (31 450 ÉVKÖZI)
  • Hyundai Kona Electric – 3113 (28 660 ÉVKÖZI)
  • Hyundai Tucson PHEV – 2546 (14 421 ÉVKÖZI)
  • Hyundai IONIQ Electric – 252 (7 147 ÉVKÖZI)
  • Hyundai Santa Fe PHEV – 934 (5 563 ÉVKÖZI)
  • Hyundai IONIQ Plug-In – 343 (4 962 ÉVKÖZI)
  • E-autós eladások Kínában (többféle modell) – 239 (1 899 ÉVKÖZI)

A számokból tisztán látszik, hogy a jelenlegi sikermodell az Ioniq 5. Vastagon vezeti az eladásokat az új elektromos modell. Ha pedig beigazolódik, hogy a Hyundai valóban tervezi a kisebb modellek megépítését az E-GMP padlólemezre, akkor még tovább bővülhetnek a Hyundai eladásai. Hisz ezek a modellek vélhetően még kedvezőbb áron érkezhetnek majd meg.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!