JB Straubel, a Tesla társalapítója bejelentette, hogy az új cége, a Redwood Materials óriási akkumulátorgyárat akar építeni az Egyesült Államokban.
Napjaink egyre nagyobb lendületet vevő elektromos autós átállásában folyamatosan növekedni fog az akkumulátorok iránti igény. Hiszen egyre több elektromos autó fog az utakra kerülni a következő években. Ennek érdekében a nagy volumenben gondolkodó márkák már most elkezdték lekötni a külsős akkugyártó vállalatok kapacitásait. Viszont egyre több olyan autógyártó lesz, melyek a külsős gyártókon túl saját maguk is cellagyártásba fognak. Így biztosítva az elegendő mennyiségű akkumulátort.
Az egyik ilyen autómárka a Tesla, ők is a szükséges kapacitás egy részét házon belül, saját gyártósorok felépítésével kívánják fedezni. Eddig leginkább külső partnerek (pl.: CATL, Panasonic) szállították a jellemzően 2170-es hengeres cellákat. Am a következő generációs akkumulátor, a 4680-as is készül majd náluk. A Tesla saját maga is készül a 4680-as cella gyártására, melyre a már létező gigagyárak területén kerül majd sor.
Az akkugyártáshoz leginkább alapanyag kell, melyekről a Tesla egy ideje gondoskodik. Leginkább szerződéses lekötések révén, legyen szó a lítiumsóról, vagy éppen más komponensről. Itt lép be a képbe az egykori Tesla társalapítója JB Starubel és vállalata, a Redwood Materials. Melynek fő tevékenységi köre ezen akkucella komponensek előállítása. Ha ilyen közeli a rokoni szál a Tesla és a Redwood között, vélhetően meglesz a közös hang az akkugyártáshoz szükséges anyagok szállítása során.
A Redwood idén júliusban jelentette be, hogy 700 millió dollár elköltését tervezi bővítési feladatokra. Korábban a vállalat csak akkumulátor újra hasznosítással akart foglalkozni, azonban felismerték, hogy a gyártásban is van pénz. Ezért a most bejelentett tények fényében tudható, hogy a cég egy olyan gyár megépítését tervezi, amely 2025-re 100 GWh akkukapacitás előállítását lehetővé tevő komponensgyárat fog felépíteni Észak-Amerikában.
„A Redwood stratégiai fontosságú alapanyagokat fog gyártani az Egyesült Államokban, így anód rézfóliával és katód aktív anyagokkal látja majd el az akkumulátorcellákat gyártó partnereit. Azt tervezzük, hogy átalakítjuk a lítium-ion akkumulátor-ellátási láncot azáltal, hogy nagy mennyiségű forrást kínálunk ezekből az alapanyagokból, amelyek a lehető legtöbb újrahasznosított elemből készülnek és fenntarthatóan bányászott anyagokkal bővülnek. Ez a két termék újrahasznosítja majd mindazt a lítiumot, rezet, nikkelt és kobaltot, amelyet a régi cellákból nyerünk ki! A rendelkezésre álló alapanyagokban minden évben egyre nagyobb arányban lesznek jelen az újrahasznosítás is.”