Megannyi kémfotó után végre megérkezett a Mercedes-Benz EQ család legújabb tagja az EQE. Nem is akármilyen tulajdonságokkal, hanem egyből egy 660 kilométeres hatótávval rúgta be az ajtót az elektromosítási buliba.
Szerintem nem újdonság, hogy a Mercedes-Benz amolyan felülről lefelé irányuló lépcsőzetes modellpalettát alkalmaz. Mindez különösen igaz, mikor a szedánjairól van szó. Jelen esetben ha csúcsminőség, akkor az elektromos EQS, mely inkább a Tesla Model S-el veheti fel a versenyt. A Mercedes bejelentette az EQS flagship elektromos kisöccsét az EQE-t, de tegnap késő este az müncheni IAA Mobility bemutatója előtt hivatalosan is lerántotta a leplet az elektromos EQE végső, gyártási változatáról.
„Az EQE egy sportos, de hétköznapi megjelenéssel érkezik meg, az EQ család összes jellemző elemével. Az érzéki tisztaság tükröződik az EQE teljes felületén. A túlnyúlások és az elülső részek rövidek, azonban a hátsó légterelővel érezteti a magabiztosságot és a dinamikus közlekedést. A karosszéria külső elemeivel síkban levő 19-21 colos kerekekkel sportos jelleget kölcsönöz a tisztán elektromos EQE-nek.”
Az EQE dizájnja első blikkre jelentősen hasonlít az EQS-re, ami nem is csoda, hisz a Mercedes ragaszkodik az elektromos modelljeinek hasonló tervezési nyelvéhez. Az EQE 90 milliméterrel rövidebb tengelytávval érkezett meg, mint a nagytesója az EQS, de az E-osztályhoz hasonló külső méret dominál.
A belső méretek azonban jóval nagyobbak, mint a belsőégésű E-osztályé, köszönhetően az elektromos architektúrának, melyen jóval több szabad hellyel gazdálkodhatnak a tervezők. Ha már belső térnél tartunk, akkor a lenti képeken látható, hogy a dizájn rendkívül hasonló amit az elektromos EQS-ben láthatunk.
Annyi biztos, hogy aki a csúcsminőséghez szokott, azok otthon fogják magukat érezni az EQE belterében.
Ami a specifikációkat illeti, a várakozásoknak megfelelően alakult, vagy egy kicsivel afölé érkezett meg az EQE. „Az akkumulátor nettó energiatartalma 90 kWh, és a WLTP mérési ciklus szerint egyetlen feltöltéssel akár 660 kilométernyi hatótávot kapunk. Ami bőven elegendő a nagyobb és hosszabb utazásokhoz.”
A Mercedes két hátsókerék-meghajtású verziót jelentett be, de ezek közül csak az egyikről tudtunk meg pontos adatokat. Ami az EQE 350, melyben egy 90,6 kWh-s akkumulátor van. Ez egy igen figyelemreméltó 660 km-es hatótávot eredményez, ami kisebb, mint az EQS 450+ 784-e, de remek eredmény így is, főleg egy nikkel-kobalt-mangán elemtől, ami 15 perc alatt tölthető 250 km-es távra. Az egyetlen elektromos motor az EQE 350 hátsó tengelyén van, ez 292 lóerős, a nyomatéka 530 Nm. A két jelenlegi verzió után lesznek mások is, például a 4Matic összkerék-meghajtással.
A Mercedes-Benz EQE egyenáramú töltési teljesítménye 170 kW. Ami a funkciókat illeti, az EQE számos ugyanazon technológia előnyeit élvezi, mint az EQE. Elég ha csak a Hyperscreen-re vagy a Hepa szűrőre gondolunk. Természetesen az EQE is OTA frissíthető és fel van szerelve a német autógyártó legújabb vezetősegítő funkcióival.
Várhatóan az EQE modell gyártása hamarosan megkezdődik a Mercedes-Benz brémai gyárában, a szállítások pedig még ebben az évben elkezdődhetnek. Árat egyelőre nem közöltek, de várhatóan hamarosan az is megjelenik a hazai konfigurátorban.