A várakozásoktól korábban, pár nappal az IAA müncheni rendezvénye előtt már felfedte az Audi a szeptember elején bemutatott Sphere sorozat következő tagját, ami a Grandsphere nevet kapta.
A sorozat azért is igazán érdekes, mert ezen három tanulmányautón keresztül mutatkozik meg az, hogy az Audi miként képzeli el a közeljövő négykarikás elektromos autóit. Az első bemutatkozó néhány hete a Skysphere volt, ami egy nyitott tetejű GT. A márka szerint a Skysphere üzenete a vezetés élvezetésről szól, míg a most bemutatott Grandsphere inkább már a az utazás izgalmáról, a kényelmes suhanásról, luxus környezetben.
Ha ismerősek a tanulmányautó vonalai, az nem véletlen, hiszen ezekből építkezik az új Audi A6 e-tron koncepció is. Melynek végleges változatát 2022-ben ismerhetjük meg.
Az Audi szerint azonban nem is elsősorban a külsőségek a fontosak a Sphere-trió kapcsán, hanem maga az önvezető autó. Mint fogalom megjelenése a közeljövő mobilitásában. A trió mindegyik tagja hangsúlyosan jeleníti meg a felkészülést a 4-es szintű önvezetés beépülésébe a mindennapi élet momentumaiba. Az azonban már biztos a koncepció láttán, hogy az Audi igyekszik ide is átemelni az úgynevezett Single frame elemet. Ami itt a hűtőrács össze nem téveszthető formáját jelenti.
Rákanyarodva az utastérre, rögtön láthatjuk, hogy a bevezetőben említett prémium élettér miként kel életre az Audi tervezői szerint. Mindenhol kiváló minőségű anyagok és a legkorszerűbb technológiák veszik körbe az autó utasait.
Végül említést kell tennünk az autó technikai tudásáról és a főbb paraméterekről is. Utóbbiak eddig két adatban merülnek ki, ami az 5,35 méteres hosszúsága az autónak, valamint a 2+2 ülés jelenléte. Ami minden utasnak a lehető legnagyobb komfortot hivatott biztosítani.
Az autóban szereplő technikáról is tett említést az Audi. Ezek 530 kW (710 LE) teljesítményről, 960 Nm nyomatékról beszélnek, amivel az autó 4 másodperc alatt futja meg a 0-100 km/h gyorsulást. Köszönhetően az ezt megengedő két elektromos motornak.
A Grandsphere a VW Csoport PPE padlólemezére épült, melyben egy 120 kWh kapacitású akkupakk lakik, ezzel válik elérhetővé a 750 km WLTP hatótáv. A töltéssel sem lesz gond, mert az adatlap 270 kW teljesítményű töltésről beszél, 800 V-os rendszerfeszültség mellett. A nagyközönség pár nap múlva élőben is megtekintheti a Grandsphere-t az IAA-n, Münchenben.