Meglepő, de valahol egyben érthető lépést tett a NIO, ami arról szól, hogy tervezik egy szintén tisztán elektromos almárka felépítését. Ezek az autók árban a mostani Nio-árszint alatt kezdődnének. Az átalakítást úgy kell elképzelni, mint a Volkswagen és az Audi kapcsolatát, itt is pozícionálás történt jó pár éve, melynek során az Audi lett a prémium vonal, míg a Volkswagen a szintén hasonló minőségi szintet hozó, de árban kedvezőbb variáns szerepét tölti be.
Ezt tervezi most meglépni a kínai NIO márka, mely során a mostani és a jövőben portfóliót minőségben (és árban is) feljebb pozícionálják, míg a most felépítendő autócsalád kedvezőbb árakkal próbálna még több vásárlót a márkához vonzani. Erről maga a tulajdonos és alapító, William Li beszélt:
„A Nio és az új tömegpiaci márkánk közötti kapcsolat olyan lesz, mint az Audi-Volkswagen és a Lexus-Toyota kapcsolata.”
Az alapító csak nagyvonalakban mesélt a tervekről, de a lényeges részekről nem esett szó, melyek az ársávokat és természetesen az új márka nevét érinti. Ahogyan arról sem szólt, hogy az új almárka bevezetésre kerül-e Európában. Az egyetlen dolog, amit biztosan kijelentett, hogy az új márka nem tervez Kína jelenleg legnépszerűbb márkájával versenyezni (Wuling Hongguang Mini). A Nio nem is kíván majd ebbe az ársávba és autókategóriába belépni, az új márka vélhetően a 20-30 000 eurós árazású autók között hódítana.
Természetesen a bejelentés során szóba került a Tesla is, mint megkerülhetetlen tényező az elektromos autózás piacán. Li elmondta, hogy minimum olyan minőségű szolgáltatásokat akarnak nyújtani, mint a Tesla, csak kedvezőbb árakon.
A Nio jelenleg az ES8, ES6 és EC6 modelleket forgalmazza, de nemrég bemutatásra került az ET7 szedán is. Az autó tovább viszi a Nio korábbi autóinak hajtásláncát.
Az ET7-es teljesítménye 480 kW (kb. 640 lóerő), a nyomatéka pedig 850 Nm. A teljesítményének köszönhetően 0-ról 100-ra való gyorsulása is figyelemre méltó, 3,9 másodperc. Az autó légellenállási mutatója szintén elég jó, 0,23 Cd. Az ET7-es háromféle akkumulátorcsomaggal fog érkezni. A legkisebb 70 kWh-ás változat NEDC hatótávja 500 km lesz. A közepes változat 700 km-es NEDC hatótáv megtételére lesz képes 100 kWh-ás akkumulátorcsomaggal. A legnagyobb kapható akkumulátorcsomag pedig 150 kWh-ás lesz, melynek 1,000 kilométeres NEDC hatótávot adtak meg.