Ennyibe kerül Magyarországon a 770 kilométer hatótávú csúcs Mercedes

0

A mai naptól rendelhető a Mercedes-EQ első elektromos luxuslimuzinjának két változata. A bruttó 40 235 000 forintos indulóártól elérhető EQS 450+ összesen 333 lóerőt kínál, míg a bruttó 48 697 000 forinttól rendelhető EQS 580 4MATIC 523 lóerővel áll rendelkezésre. A különösen gazdag alapfelszereltséggel rendelkező modellek első példányai várhatóan már októberben megérkeznek. Az EQS a Mercedes-Benz első modellje, amely kimondottan a prémium elektromos járművek számára tervezett architektúrára épül, ennek megfelelően pedig a formaterv, a technológia, a funkcionalitás és a konnektivitás tekintetében is új mércéket állít fel, miközben a márka történetében először különböző funkciók online aktiválását is elérhetővé teszi. A kínálatot az exkluzív, limitált Edition 1 modell teszi még vonzóbbá.

Az EQS nem csak a Mercedes-EQ legelső teljesen elektromos prémium limuzinja, de egyben a világ első luxuslimuzin villanyautója is. Ezt a kivételes státuszt azonnal szemlélteti a modell formaterve is, amely a funkció és az aerodinamika páratlan egyensúlyát vegyíti az innovatív esztétikával. Az érzéki letisztultság jegyében fogant modell nagyvonalúan kialakított felületekkel és szinte illesztésmentes ívekkel nyit a jövő felé, nem csak önmaga, hanem egy teljesen új modellcsalád számára. Bár az EQS sok tekintetben rokonságban van az S-osztállyal, valójában egy teljesen új, kimondottan elektromos járművek számára tervezett platformra épül.

A modell egyik fontos újdonsága az online, vezeték nélkül (OTA) aktiválható funkciók lehetősége. A piaci bevezetés idején a Mercedes me Store az alábbi lehetőségeket kínálja:

  • Perszonalizációs csomag kiegészítő hangélményekkel és számos minijátékkal (pl. Tetris és Sudoku). A csomag továbbá DIGITAL LIGHT üdvözlő és búcsúzó animációkat is tartalmaz. A szolgáltatás az autó vásárlásától számított 12 hónapig ingyenes.
  • Két speciális üzemmód: Kezdő sofőr és Parkolószolgálat
  • Highlight üzemmód: a jármű és legfontosabb különlegességeinek bemutatása a „Hey Mercedes” beszédvezérlés segítségével

Az elérhető OTA funkciók köre folyamatosan bővülni fog, így a megrendelt konfigurációtól függetlenül az EQS felszereltsége a későbbiekben is bővíthető lesz, beleértve például az akár 10 fokos elfordulásra is képes hátsótengely-kormányzást. A hagyományos vásárlási modell mellett ingyenes próbaidőszakkal, illetve havi előfizetéssel is elérhetőek lesznek majd az új megoldások.

Exkluzív különleges modell a piaci bevezetéshez: Edition 1

Az új EQS a piaci bevezetés alkalmából különleges kiadást is kap. A korlátozott ideig elérhető Edition 1 változat AMG Line külsőt, 21 colos könnyűfém keréktárcsákat és sportosabb belső megjelensét kínál. Az obszidián-fekete metálfényezéssel elérthető modell különlegességéről a külső visszapillantó tükrök tövénél található Edition 1 logó is árulkodik, a kivételesen gazdag felszereltség mellett pedig az Edition 1 feliratú lábszőnyegek és ajtóküszöbök is hozzájárulnak az egyediséghez. A belső tér uralkodó színe a Reflex-kék, amelyhez a yachtok kialakítását mintázó, nyíltpórusú diófa díszítőelemek társulnak.

Még intelligensebb technológia: a legfontosabb extra felszereltségek

Az EQS fordulókörét nagymértékben csökkenti a széria 4,5 fokos elfordulásra képes hátsókerék-kormányzás. A később online is aktiválható 10 fokos rendszer szintén rendelhető, amelynek köszönhetően a hosszú luxuslimuzin fordulóköre mindössze 10,9 méter lesz.

A belső tér kialakítása során is teljesen új utakon járhattak a fejlesztők. Ezt a szabadságot testesíti meg az MBUX Hyperscreen – az EQS egyik különlegessége. A konkáv képernyő a műszerfal teljes egészére kiterjedve nyújt olyan látványos és részletes megjelenést, amelytől garantáltan egy új világban érezzük magunkat. A képernyő felett egy különösen lapos légbeömlőív húzódik, amely az MBUX Hyperscreen hullámszerű formáit felvéve igazán avantgárd hangulattal ruházza fel a belső teret. Az EQS 580 4MATIC esetében széria, egyébként opcionális 12,3 colos OLED képernyő az első utasok számára nyújt különleges élményt.

Akár 0,20-es légellenállási együtthatójával az EQS új mércét állít fel a sorozatgyártású autók között. Ez pedig hangszigetelés tekintetében is a világ egyik legjobbjává teszi. Mindez számos kisebb fejlesztés eredménye, amelyek együtt legalább annyira forradalmi eredményt adnak, mint maga az autó, amely jól kihasználja a különleges aerodinamika előnyeit.

München-Berlin, vagy éppen a tengerpart Budapestről megállás nélkül? Ami eddig a dízelüzemű gépjárművek kiváltsága volt, az EQS akár 770 kilométeres (WLTP) hatótávjának köszönhetően immár elektromosan is valóra válik.Minden EQS modell hajtásáról egy hátul található elektromotor gondoskodik, az összkerékhajtású 4MATIC változatok esetén pedig az első tengelyt egy másik elektromotor hajtja. A moduláris hajtáslánc-koncepció kivételesen széles lehetőségeket kínál: már a piaci bevezetéskor elérhető lesz egy 333 és egy 523 lóerős verzió, az akár 762 lóerős csúcsverzió pedig fejlesztés alatt áll. Az optimális kihasználást kivételesen hatásos hűtőrendszer segíti.

Az EQS útja ötmillió tesztkilométeren át vezetett a sorozatgyártásig. A skandináv térség kemény teleitől kezdve a tesztpályák aszfaltján át a közutak és városok dzsungeléig mindenhol kiállta a próbát, beleértve a nagysebességű Nardò tesztpálya kihívását és Dél-Afrika forróságát.

A fejlesztés során a mérnökök különösen nagy figyelmet szenteltek az elektromos hajtásláncnak és az akkumulátoroknak, amelyek maguk is több millió tesztkilométert tettek meg a stuttgarti és naberni fejlesztő központokban.

Az EQS új generációs akkumulátorai sokkal nagyobb energiasűrűséggel rendelkeznek, mint az eddigi EQ-modellek megoldásai. A legnagyobb akkumulátor nettó 107,8 kWh-s kapacitása körülbelül 26 százalékkal 

nagyobb, mint az EQC akkumulátoráé. A tartósságot pedig 70 százalékos kapacitásra vonatkozó 10 év vagy 250.000 kilométeres garancia szavatolja.

A hajtásrendszertől függően 10- vagy 12-cellás modulokba rendezett akkumulátorok 90 vagy 107,8 kWh-s felhasználható kapacitást kínálnak. Optimalizált kialakításuk 10 százalék alá csökkenti a létrehozásukhoz szükséges kobalt mennyiségét, későbbi újrahasznosításuk pedig a Mercedes-Benz átfogó stratégiájának részét képezi. Az EQS akkumulátorai a németországi hedelfingeni gyárban készülnek, 2022-től karbonsemleges eljárással.

Az EQS forgalmazásának megkezdésekor két modell lesz elérhető, mindkettő a nagyobb, 107,8 kWh-s akkumulátorral. Az EQS 450+ maximális teljesítménye 333 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 568 Nm. A luxuslimuzin álló helyzetből csupán 6,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebességét pedig elektronika limitálja 210 km/h-ban.

Az összkerékhajtású EQS 580 4MATIC vezetője 523 lóerőnek és 855 Nm nyomatéknak parancsol, ami különösen dinamikus menetteljesítményeket tesz lehetővé. A 0-100-as gyorsulás csupán 4,3 másodpercig tart.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!