Kiakadt a Volkswagen vezér a saját töltőhálózatukra

0

Az elektromos autókkal kapcsolatosan az egyik legnagyobb félelem az, hogy hol és legfőképpen hogyan lehet azokat újra tölteni, ha éppen átutazóban van az ember. Amíg az otthon adta hatótávon belül mozog az ember (ez ma jellemzően 2-300 km, autótól és viszonyoktól függően), addig nincs baj. A probléma akkor tud megjelenni, ha hosszabb útra kell indulni és lehetőleg a legkevesebb időt töltéssel elütni.

Ilyenkor tud jól jönni egy nagy DC villámtöltési teljesítményt fogadni képes elektromos autó és egy hasonlóan nagy teljesítményű villámtöltő párosa, megfejelve azt mondjuk az autópálya mentén elhelyezett helyszínnel, hogy ne kelljen kitérőt sem tenni. A Volkswagen elektromos autói manapság 100-150 kW teljesítményű töltést képesek fogadni, így egy Ionity töltőpont ideális párja egy VW Csoportos autónak.

Pontosabban lenne, legalábbis a VW legfőbb vezetője, Herbert Diess szerint, aki legutóbb egy LinkedIn posztban fejtette ki véleményét arról, hogy szerinte egy Ionity töltés „minden, csak nem egy prémium töltési tapasztalat.” Pontosabban:  „Se egy mosdó, se kávé, és egy üzemen kívüli töltő – szomorú állapotokat találtam. Minden volt, csak nem prémium töltési élmény, Ionity” De mi is a gond?

A tavalyi évhez hasonlóan Diess idén is egy ID.3-mal indult útnak, hogy megérdemelt pihenését töltse, ám az út során a töltők mellett megtapasztalta, hogy milyen is az egyszeri elektromos autós helyzete bizonyos töltőpontok mellett. Az egy dolog, hogy az Ionity árazása az egyik legmagasabb, amit manapság igénybe tudunk venni, de ezért a pénzért nem mindig kapunk olyan szolgáltatást, mint mondjuk egy autópályás benzinkút esetében, ahol van lehetőség pihenni, esetleg kis-nagy dolgainkat elintézni, vagy éppen leülni egy kávét meginni. Ezek nem nagy elvárások és hiába tart (jó esetben) 15-20 percig egy 10-ről 80 százalékra feltöltés, ha ezen idő alatt az autóban, vagy valami bokrot keresve tölteni a perceket.

Továbbá az sem igazán tetszett Diess-nek, hogy egy töltőponton csak 4 oszlop van, ami az e-mobilitás terjedésével hamar kevésnek bizonyulhat, mint ahogyan ezt is sikerült megtapasztalnia. Fejlődni tehát sok esetben még van hova, reméljük az Ionity döntéshozóihoz is eljutnak Diess szavai, azért is, mert az alapító tagok között van a VW is, mint ahogyan a BMW Group, Daimler AG és a Ford Motor Company szintén.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!