Egy igen érdekes hírt írt meg nem is olyan rég a CLS nevű kínai újság. Szerintük a kínai BYD autógyártó és a Tesla hamarosan megállapodhat a BYD fejlesztésében készült Blade akkumulátorok használata ügyében. Mindez egy igen érdekes megállapodás lenne, tekintve, hogy a Tesla jelenleg minden autójában cilinderes kialakítású akkumulátorokat használ. Míg a BYD Blade cellái hosszúkás téglalap alakúak (hasonlóan egy pengéhez, vélhetően innen a Blade név). A kínai cikk szerint 2022 második negyedévében már a szállítás és elkezdődhet.
„A Financial Associated Press riportere augusztus 5-én értesült arról a hírről, miszerint a BYD arra készül, hogy 2022 második negyedévétől kész szállítani a Blade akkumulátorokból a Tesla számára. A Tesla már C-fázisban jár azon modelljei tesztelésében, ahol a Blade akkumulátorok kaptak helyet. A BYD ezzel kapcsolatban nem akart nyilatkozni.”
A Tesla sem kommentálta az értesüléseket, azonban érdemes megvizsgálni a BYD hozzáállását a dolgokhoz. He Long, a vállalat vezérigazgatója ugyanis készen áll arra, hogy más autóipari szereplőkkel is megossza a Blade akkumulátorokat.
A vállalat márciusi sajtónyilatkozata szerint az új iparági sztenderdeket felállító, kiemelkedően biztonságos akkumulátoruk készen áll a sorozatgyártásra és első körben az idén, Norvégiában bemutatkozó, hétüléses BYD Tang SUV gyomrában bizonyíthat.
Ami viszont még fontosabb, hogy BYD most további információkat közölt az akkumulátor tudásáról. Ahogyan a sajtónyilatkozat is elmondja, a cella legfontosabb tulajdonsága a biztonságos üzemen túl a megbízhatóság. Ez a Blade cella esetében 1,2 millió km megtételét biztosítja, akár 3000 töltési ciklussal karöltve. A legjobb pedig az egészben az, hogy ez a cella is lítium-alapú, vagyis a már évek óta bevált kémiára alapul.
A cella méretei: 96 cm hosszú, 9 cm széles és 1,35 cm magas. A cellák modulokba rendezhetősége is fejlődött, akár 50 százaléknyi hely is nyerhető egy Blade akkupakk használatával. Blade Battery felületi hőmérséklete figyelemre méltóan alacsony, 30–60 Celsius fok között alakul az üzemi adat. De a cellákat használták 300 Celsius fokos környezetben is, valamint 260 százalékkal túltöltötték és egyik teszt során sem gyulladtak ki a cellák. A Blade cellák a BYD kínai üzemében (Chongqing) készülnek majd, éves szinten 20 GWh gyártói kapacitásra beállítva.