Továbbra is tartom azt a meglátásomat, miszerint egy elektromos autó esetében az egyik legfontosabb ismérv a tölthetőség. Hiába a nagy hatótáv (amit általában egy izmosabb akkupakk képes biztosítani), ha azt sokáig tart feltölteni. Ez persze nem is akkor jelentkezik problémaként, mikor az ember benne van a napi rutin adta komfortzónában, hanem mikor kilép onnan. Mondjuk el kell az autóval utazni nagyobb távolságra. Ilyenkor derül is ki igazán, hogy mit vett az ember a sok pénzért, amikor megrendelt egy adott elektromos autót.
Az elektromos autók villámtöltési teljesítménye pár éve még a csúcsnak számító 40-50 kW között ingadozott, de elég volt ilyen rövid idő is arra, hogy ez a szám felkússzon az akár 150-250 kW-os határ közé is. Ha nagy távolságra kell utazni, vagy tartós autópályás utazásra készülni, manapság mindenkinek a Tesla jut eszébe, tekintve az autók gyors tölthetőségét, a nagy akkupakkot és a kedvező töltési karakterisztikát. Ez azt mutatja meg, hogy egy e-autót rádugva a DC villámtöltőre, annak akkupakkja meddig és milyen teljesítménnyel fogadja a töltést.
A Hyundai új, 800 V-os E-GMP padlólemeze a márka egyik vezető elektromos hajtáslánctervezője, Ryan Miller szerint pontosan ezen a területen fogja megszorongatni a Tesla dominanciáját. Erről az Automotive Newsnak adott interjújában beszélt.
„Ha egy Tesla Model Y-al, vagy bármilyen hasonló elektromos SUV-val hasonlítjuk össze a Hyundait, akkor elmondhatjuk, hogy hamarosan mi leszünk közülük az elsők az adott idő alatt felvett töltés tekintetében, amivel a mi autóink teszik meg a legnagyobb hatótávot. A fő célunk nem az, hogy más elektromos autógyártókkal versenyezzünk, hanem magával a belsőégésű motorral. A technológiák közötti különbségek megszüntetése monumentális feladat.”
Azt szerencsére már tudjuk, hogy az Ioniq 5 milyen töltési karakterisztikával rendelkezik, és bizony nagyon jó számokat produkál az autó.
A fenti cikkből kiolvashatjuk, hogy 10 százalékos töltöttséggel indítva a villámtöltést egyből nagy teljesítménnyel megy a töltés, míg a töltöttség növekedésével folyamatosan csökken a teljesítmény. A végeredmény az, hogy egy erre a teljesítményre alkalmas töltővel (800V) 18 perc alatt tölthető az autó akkupakkja 10-rő 80 százalékra. Vagyis egy arra alkalmas töltőn 100 km (WLTP) hatótávot csupán 4,5 perc alatt az autóba tölthetünk.