Irányjelzőket, mentő és rendőrségi járműveket is felismernek a Teslák

0

Az önvezető autó sokak álma. Manapság pedig a Tesla van a legközelebb ahhoz a ponthoz, hogy autói egy napon valóban saját magukat irányítsák az utakon. Az önvezető autók lelke a vezérlőszoftver, amiben a Tesla nagyon jó, nem beszélve a rengeteg beérkező adatról, amire a gépi tanulás hagyatkozhat.

A Tesla pár napja tette elérhetővé bizonyos felhasználói kör számára (early access) az FSD (Full Self-Driving) Beta V9 szoftverfrissítését, melyre nagyon sok tulajdonos vár. Tekintve, hogy egyéb csemegék is bele kerültek a pakkba, leginkább a grafikus felhasználói felületet (GUI) érintve. Bár az új felület az önvezető képességeket javító csomaggal együtt érkezik, ennek ellenére az az autó is letöltheti az új GUI-t, melyben nincsen benne az FSD-t (Full Self Driving) lehetővé tevő komponens. Ez persze elsősorban a régebbi, még 2019 április előtt készült Teslák esetében lehet érdekes, hiszen azóta minden autóban bele került az FSD hardveres része, még ha szoftveresen nincs is engedélyezve az autóban.

A csomaggal együtt Elon Musk kommentjei is megérkeztek, aki az alábbiakat fűzte hozzá:

„Hamarosan felismeri (az autó) majd az irányjelzőket, veszélyre figyelmeztető fényjelzéseket, mentő/rendőrségi járművek fényjelzéseit, még a kézmozdulatokat is.”

Musk már korábban többször is említette, hogy lenyűgöző tudással ruházza majd fel a Teslákat az új szoftver és hát a fentieket olvasva valóban az az érzése az embernek, hogy egyre közeledünk a cél felé. Ezeket amúgy azok a felhasználók is megerősítik, akik benne vannak az early access programban és már van lehetőségük tesztelni a jármű új tudását. Sok ellenző azt hozza fel ellenérvként, hogy miként viselkedne egy önvezető autó, ha váratlan szituációba kerül. A mostani frissítés, ha valóban jól szerepel, akkor számos ilyen kérdésre megadhatja a választ. Musk szerint a Tesla már dolgozik azon is, hogy az autó szoftvere felismerje a szirénák hangját és reagálni is tudjon majd arra.

Korábban már többször hangoztatta a vállalat, hogy miért kamerákkal és neurális hálózatokkal dolgozik, ha önvezetésről van szó: ez a párosítás áll legközelebb az egyetlen, vezetni képes szervezethez, ami az ember!

„A teljes úthálózatunk úgy épült meg, hogy együtt működjön az optikai képalkotás (szemek) és a neurális hálózatok (agy) párosával. Ezért lesz a megoldás a kamera és a szilikon-alapú hálózat párosa.” – Elon Musk

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!