Április közepén érkezett a hír, miszerint a Polestar 2 kínálata egy kissé megoszlik. Pontosabban az eddigi egy alapkivitel mellé csatlakozik még kettő, ezzel elhetőbbé téve a márkát, hiszen az eredetileg 78 kWh-as akkupakkal érkező kivitel mellé érkezett egy kisebb akkus verzió (64 kwh), melynek alapára 7000 euróval alacsonyabban indul.
Az Electrek magazin az egyik legismertebb külföldi elektromos autós médium, így velük már olyanok is leülnek beszélgetni, mint a Polestar egyik régiós vezérigazgatója, aki ebben az esetben Gregor Hembrough. Gregor a márka észak-amerikai régiós vezetője. Az interjúban sok mindenről esett szó, köztük az április hír is megerősítésre került, tehát valóban lesz olcsóbb Polestar 2. Az úr két évtizedet töltött a Volvo alkalmazottjaként, mire a mostani pozícióját elfoglalhatta, így alapos rálátása van a dolgokra.
Elmondása szerint a Polestar 2 fogadtatása az Egyesült Államokban kimagaslóan jól sikerült, így megalapozottnak látszik a további fejlesztés a régióban. Ennek egyik állomása a viszonteladói hálózat bővítése, ráadásul a már beharangozott Polestar 3 SUV is a kontinensen fog készülni (Ridgeville, South Carolina) és fő piaca is itt lesz. A gyártás tekintetében azt még nem tudni, hogy csak végszerelés, vagy alkatrészgyártás is történik-e majd itt.
„Az USA-ban történő gyártás csökkenti a szállítási időket, valamint a járművek szállításának környezeti hatásait az egész világon. Ez még a Polestar 3 árára is pozitív hatással lehet. Ezzel együtt versenyképesebbé teszi a márkát a kritikus amerikai értékesítési piacon.”
A Polestar 3 gyártása az amerikai mellett Kínában előbb megkezdődik, ahol a Polestar 2 már most is készül. Ennek megfelelően az első amerikai Polestar 3-ak még Kínából jönnek.
Szóba került még a Polestar 2 frissített, 2022-es verziója is, ami számos ponton kap fejlsztést. A főbb pontokban a fejlettebb szoftveres vezérlés (jobb hatótáv) és a hőszivattyú jelenléte került említésre, de nyilván számos kisebb fejlesztésre is készülhetünk.
Jelenleg úgy néz ki az autó, hogy a Volvo CMA platformjára megépített tisztán elektromos-hajtású Polestar 2 hajtáslánca tengelyenként egy-egy villanymotorból és egy 27 modulból felépülő, egyetlen töltéssel 500 kilométer megtételét ígérő (WLTP) 78 kWh-s padlóba integrált akkumulátorcsomagból áll. A gyártó közlése szerint a csomag elhelyezése erősíti a modell strukturális merevségét, miközben a hagyományos autókhoz képest 3.7 decibellel a zajszintet is csökkenti. A két elektromos motor összteljesítménye 300 kW (408 lóerő), nyomatéka pedig 660 Nm. Gyorsulása 0-100-ra öt másodperc alatt végbemegy. Az autó tölthetőségét is kiválóan megoldották, ugyanis 150 kW-os DC és 11 kW-os AC töltési lehetőséggel szerelték fel a Polestar 2-t.