Az elektromos autózás és a önvezetés kéz a kézben fejlődik és egyre inkább körvonalazódik az is, hogy ez a végén egy sikeres házasság lesz. Kitúrva a belsőégésű motorral szerelt autókat a képből. Az átalakulás már megindult és hajtáslánc tekintetében nem igazán látni azt, hogy megfordulna.
Az önvezető autó az emberiség egyik nagy vágya, magam is számos baráttól hallom, hogy de jó lenne egy olyan autó, ami napi rutin útvonalat magától levezetné, erre tipikus példa a munkába járás és onnan haza. A hétvégi élményautózást ne keverjük ide, az egy más időtöltés. A technológiával több autógyártó is próbálkozik és csiszolgatják is rendesen, de manapság még a Tesla a kategória királya, köszönhetően annak a rengeteg adatnak, amit autóik szolgáltatnak. Persze Musk nem pihenhet a babérjain, mert a nagy autógyártók is szeretnének a „legjobb” címében tetszelegni, mint ami a Volkswagen célja is.
A Volkswagen csoport vezetője Herbert Diess, kitartóan verte végig az igazgatótanácson vízióját arról, hogy miként kell a márkát átvezetni a jövőbe. A tervet elfogadták és egyre inkább van már kézzelfogható jele is annak, amit Diess képvisel. Persze ő nem csak elektromos autókban gondolkodik, hanem az önvezető technológiákban egyaránt, ami szerinte még nagyobb mértékben forgatja majd fel az autóipart, mint a tisztán elektromos hajtáslánc megjelenése. Erről az Automotive News magazinnak adott interjújában is beszélt:
„Ez a változás az elektromos autók okozta átalakulásnál is nagyobb hatást vált majd ki. Egy autó teljesen másként viselkedik, amikor önvezető módban üzemel.”
Az önvezető autók nem csak szoftverükben mások, de számos tervezési lehetőséget is magában hordoz egy elektromos autó, ami leginkább az utasteret érinti. A tervezők elszakadhatnak a mai alapoktól, hiszen a sofőrnek nem szükséges mindig a vezetéssel foglalkozni. Azonban a legfontosabb mégis a szoftver, hisz az a lelke az egésznek. Diess tudja ezt, így az elkövetkező időkben közel 3 milliárd dollárnyi összeget szán a Volkswagen az autók központi szoftverének tökéletesítésére, melyből bőven jut az önvezető technológiák fejlesztésére is.
„Jónak mondanám a lehetőségeinket és továbbra is erős játékosként vehetünk részt a jövő autóiparában, az „új autó korában” ahogyan mi beszélünk róla”.